چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرماندار یزد

حوزه/ فرماندار یزد گفت: در جامعه امروز ترویج فرهنگ کتابخوانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه و تقویت فرهنگ عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید به صدر اولویت‌های فرهنگی مدیران شهری بازگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، محمدرضا رستگاری پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد که به ریاست وی و با حضور رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از اعضای انجمن در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر بهسازی محیط کتابخانه‌ها، باید ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان و به ویژه جوانان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای تشویق جوانان به کتابخوانی ابتدا باید روحیات آنان را شناخت و براساس نیازهای روز جوانان، خوراک فکری آنان را تأمین کرد.

فرماندار یزد  از پیشنهاد یکی از اعضای جلسه برای تشکیل کارگروهی به منظور آسیب‌شناسی جدی معضلات فرهنگی جامعه و برنامه‌ریزی برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی شهر استقبال کرد و گفت: این کارگروه می‌تواند به عنوان بازوی فکری انجمن کتابخانه‌ها، به حل معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کند و لازم است متخصصانی از حوزه‌ها و نهادهای مرتبط همچون بسیج، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، کانون پرورش فکری و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این کارگروه حضور داشته باشند.

رستگاری ادامه داد: در جامعه امروز ترویج فرهنگ کتابخوانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه و تقویت فرهنگ عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید به صدر اولویت‌های فرهنگی مدیران شهری بازگردد.

وی همچنین از مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست در خصوص فروش ساختمان کتابخانه رسالت شهید یزد که به دلیل مشکلات عمرانی مدتی است تعطیل شده است، بازنگری کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در این خصوص گفت: با توجه به اینکه هیچ اعلام عدم نیازی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای این کتابخانه مطرح نشده است، به همین خاطر طبق قانون، نهاد همچنان به عنوان بهره‌بردار فضا آن را در تملک خواهد داشت و امیدواریم با تأمین بودجه لازم برای رفع مشکلات ساختمانی آن، این کتابخانه که تنها محیط کتابخانه‌ای در محدوده محلات سیدگلسرخ و شیخداد است، مجدداً برای بهره‌برداری مردم این دو منطقه بازگشایی شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha