جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 909734
۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
حجاب

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی حجاب در نشست مجازی مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر به شبهات مربوط به حجاب از جمله دستورات اسلام و نیز شبهات مربوط به حضور بانوان در فضای مجازی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، معاون پژوهش مدرسه  علمیه فاطمیه اشکذر از برگزاری نشستی با عنوان «بایدها و نبایدهای حجاب لاکچری» در فضای مجازی با حضور حجت الاسلام ابراهیم پور، مدیر مؤسسه ریحانة النبی قم در پیام رسان ایتا خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم پور در این نشست مجازی با بیان ملاک ها و معیارهای پوشش برای بانوان، گفت: پوشش خانم نباید تنگ و کوتاه و بدن نما باشد و جلب توجه کند.

مدیر مرکز تخصصی حجاب در ارتباط با جلب توجه کردن، اظهار داشت: جلب توجه کردن؛ اعم از رنگ، مدل و... است، از این رو عمده بحث ما در مورد این ملاک هاست که اگر رعایت نشود شاید آن خانم پوشش داشته باشد ولی پوشش مطلوب دین و اسلام نیست.

حجت الاسلام ابراهیم پور تصریح کرد: تبرج یعنی در چشم بودن و ظهور و بروج پیدا کردن و از کلمه بُرج یعنی ساختمان های بلند گرفته شده است که در سطح شهر دیده می شود و به خاطر بلندبودن قابل رؤیت است، لذا خداوند در قرآن می فرماید زن نباید بُرج شود یعنی دیده شود، لذا ملاک جلب توجه نامحرم است و این غیر از بحث حدّ حجاب است، زیرا حدّ حجاب برای همه خانم ها که آن دیده شدن گردی صورت و دستهاست، مشخص است.

وی با بیان این که مشخص بودن حتی مقداری از مو هم اشکال دارد و این تکلیف را خدا مشخص کرده و کسی نمی تواند اظهارنظر کند، ادامه داد: یک شبهه ای اینجا مطرح می کنند که آیا این یک سانت مو تحریک کننده جنس مخالف است؟! یا یک سانت آستین بالا رود این اشکال دارد؟ اینجا بحث جلب توجه نیست و حدود حجاب، مثل زمان نماز یا روزه مشخص است و کسی حق ندارد کم و زیاد کند و در عرف نظر دهد.

مدیر مرکز تخصصی حجاب در پایان نشست، به نوع رفتار زن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یک ابزاری است برای خودنمایی، متفاوت تر از اجتماع نباید باشد؛ همانطور که زن حضورش در اجتماع باید شخصیتی باشد یعنی جلب توجه نکند و جنسیتش را مثل آرایش کردن و لباس تنگ پوشیدن را به نمایش نگذارد(شخصیتش فقط حضور داشته باشد نه جنسیتش)، در فضای مجازی هم این گونه است و با هدفی که دارد مثل انتقال پیام نباید حضور جنسیتی باشد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha