شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 909977
۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
عفاف

حوزه/ بار دیگر شیطان نفس، دست از آستین انسان نمایی گمراه برون آورد و فرشته ای معصوم که تنها جرمش تقوا و پاکدامنی بود را مظلومانه شهید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، در بروجن، شهری سنتی و صمیمی حدود ۶۰ کیلومتری شهرکرد به کتابخانه ای زیبا و پربار می رسی که بر سینه آن نوشته اند: کتابخانه معصومه آرامش.

می پرسی معصومه کیست؟ می‌گویند دختری که شهید عفاف خویش شد و مشهد او کتابخانه!!!

دختری که به قرآن عشق می ورزید، شیفته نهج البلاغه بود و فرصت های خویش را پس از کلاس و مدرسه در کتابخانه می گذارند و با تأمل های ژرف به جست و جوی ناشناخته ها می پرداخت و شور یافتن و تکاپوی فهمیدن قانون زندگیش بود.

چندین بار در شهرستان و استان در مسابقات نهج البلاغه مقام آورده بود.

نوشته های زیبا داشت و ناگهان ...

یک روز در کتابخانه غرق مطالعه بود.کم کم خلوت کتابخانه مستخدم کتابخانه را که شرارة شهوت از او جهنمی متحرک ساخته بود برانگیخت تا به حریم عصمت و پاکی دختر دست تعدی بگشاید.

معصومه ناگهان او را مقابل خود دید: خواهش شیطانی شعله در چشمانش انداخته بود، چنگ انداخت و معصومه و عصمتش به مقابله ایستادند. کوشید تا خود را از چنگال او برهاند و این مقاومت او حماسة اخلاقی را رقم زد و معصومه «شهید پاکدامنی» خود شد. کارد به حلقومش نشست و او که با نهج البلاغه انس داشت و شهید شمشیر را می شناخت حلقومش را به تیغ سپرد اما تن به گناه و تباهی نداد.

چند روز بعد پیکر او که در چادر عفافش پیچیده و ضربات کارد جای جای بدن مطهرش را شکافته بود در گوشه ای پیدا شد و قاتل در میدان شهر به دار مجازات آویخته شد.

بار دیگر شیطان نفس، دست از آستین انسان نمایی گمراه برون آورد و فرشته ای معصوم که تنها جرمش تقوا و پاکدامنی بود را مظلومانه شهید کرد. پاسداری را که تا آخرین لحظه حیات پرافتخارش از سنگر عفاف و حجاب دفاع می کند و با مرگ با عزت و قهرمانانه اش، وفاداریش را به عقیده اش به پرچمدار مکتب عصمت و عفت «حضرت فاطمه زهرا(س)» و دفاع از ارزشهای مقدس اسلام به اثبات می رساند.

سال ۱۳۶۹، شهادت معصومانه این دانش آموز، تحولی شگرف در منطقه آفرید اما دریغا که بازتاب و تبلیغ کافی نداشت. آیا در آیندة نزدیک یادوارة این شهید عفاف و عصمت را شاهد خواهیم بود؟؟؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معصومه IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    4 0
    تو کار معرفیه شهدا هستم ،امروز شهید معصومه آرامش داوطلب شد تا بیاید وغبار بی عفتی وبی حیایی را که مدتیست روی عفت وپاکدامنی نشسته بزداید.خودم هم برای اولین بار امروز این گوهر پاک عفت ومعصومیت را شناختم ومیخواهم به دیگران هم در حد امکان معرفی کنم ،باشد که روزی نام من هم در زمره شهدا جای بگیرد.
  • به نام دوستم خدا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 2
    خواهر این شهید معاون مدرسه ما هست
  • فاطمه IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    روحشان شاد
    • رز IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      سلام ببخشید کدوم شهر هستین داخل همون بروجن معاون هس ؟
  • .. IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    1 0
    خوب است
  • لیلا IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 0
    انشاءالله همنشین حضرت زهرا باشه معصومه جان عزیز .الحمدلله رب العالمین که پاک موندی.کاش ما هم گناه نکنیم و قلب صاحب الزمان را نرنجانیم تا زودتر برسند و در رکابش جان دهیم جان دهیم جان دهیم.