سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاونت تهذیب حوزه

حوزه/ امروز هجمه علیه حجاب وعفت از سوی دشمن بسیار پیچیده شده است و برای مقابله نیازمند به اتاق فکر فعال از سوی دلسوزان و اندیشمندان فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این موضوع یک پازل از پازل های فرهنگی جامعه است. دشمن تنها یک پاز فرهنگی را مورد هدف قرار نداده و به آن هجمه وارد نکرده است. اما مهم ترین هجمه به عفاف و حجاب است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: دشمنان به خوبی می دادند که اگر عفت و پاکدامنی را از جامعه اسلامی بگیرد و مردم را نسبت به این ارزشها بی تفاوت و کم رنگ کند و جوانان را بی حجاب یا بد حجاب کنند، آسیب جدی به جامعه اسلامی و خانواده های اسلامی و فکر و اندیشه شخص وارد کرده اند.

این کارشناس رادیو معارف بیان داشت: اما در عین حال همه این ها پازل متعدد هستند که دشمن برای هر کدام برنامه ریزی کرده است. وقتی باورها را نسبت به حجاب سست کرد، چادر هم از سر او می افتد. اگر در ذهن او شک و شبهه  نسبت به انقلاب و مسئولین نظام ایجادکرد، توانسته سنگر زیادی را فتح کند، چرا که شخص جوان نمی تواند این تحلیل را داشته باشد که عملکرد این شخص و فلان مسئول در نظام ربطی به نظام و انقلاب و ارزشها ندارد. خیلی از جوانان این مسائل را با هم مرتبط می دانند.

جوانان عملکرد نامناسب و رانت خواری مسئولین را به پای اسلام و انقلاب ننویسند

وی عنوان کرد: زمانی که بعضی از مسئولین در این نظام به بیت المال دست درازی کرده، دزدی و اموال مردم را بلعیدند، و فرار کردند، از رانت خواری استفاده نموده و سرمایه ملی را دزدیدند و دشمن از این حربه، باورهای جوانان را نسبت به انقلاب و اسلام و نظام تخریب و سست کرد، باید منتظر ماند که جوانان نسبت به ارزشها کم علاقه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: حتی بعضا ممکن است با بد حجابی و بی حجابی بخواهند اعتراض خود را به مسئولان برسانند که ما از دست عملکرد شما ناراحت هستیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: بهر حال با وجود همه این مشکلات و عملکرد نادرست  و ضعیف برخی  مسئولین نظام در قبال ارزشهای دینی، رسانه ها هم می توانستند بهتر از این عمل کنند، ولی اما بد عمل کردند و اگر مسئله، اهمیت و تأثیرگذاری در حفظ حجاب و نهاد خانواده در فیلم ها و سریالها و حتی در برنامه کودک و نوجوان زیبا ترویج می شد، نباید شاهد این وضعیتی که الان در بحث عفاف و حجاب در آن هستیم، می بودیم.

رسانه ملی در بحث عفاف و حجاب درست و به موقع عمل کند

این کارشناس رادیو معارف بیان داشت: رسانه چشم و گوش مردم است و وقتی مردم آنچه را که می بینند، ارزش دادن به حجاب و عفاف باشد، مسلما متأثر می شوند. نمونه آن شهید قاسم سلیمانی است وقتی به شهادت می رسد، آن کسانی که متدین هم نبودند، ولی چون عملکرد او را دوست داشتند، برای تشییع جنازه او به خیابانها آمدند. این نشان می دهد مردم ارزشها را دوست دارند؛ اگر ارزشها خوب و درست معرفی شوند، مردم هم حمایت و علاقه نشان خواهند داد.

وی عنوان کرد: اگر علایق ارزشی به صورت هنری و هماهنگ با دیگر نهادها از سوی رسانه نشر و ترویچ پیدا کند و به این گونه نباشدکه آموزش و پرورش چیزی بگوید و رسانه چیز دیگری را نشان دهد و مردم گرفتار تعارض شوند و نتوانند تعارض ها را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اگر این هماهنگی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارزشها به درستی شکل می گرفت و رسانه کار خود را درست انجام می داد، امروز وضعیت ما بهتر از این بود که در آن گرفتار شده ایم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که امروز با نوع دیگری از حجاب به نام استایلها در فرهنگ خودمان مواجه هستیم که تنها به دنبال سِت کردن رنگ، پوشش و... می باشند افزود: وقتی اصل حجاب زیر سوال رفت باید منتظر جلوه گری در انواع پوشش بود. وقتی فردی اعتقادی به حجاب ندارد، خود را به شکل های مختلف نشان می دهد.

این کارشناس رادیو معارف بیان داشت: قطعا این کار آنها اشتباه است، و ممکن است پوششی داشته باشند ولی نوع پوشش شان بسیار خطرناک است واساسا باید گفت این نوع پوشش ها اصلا پوشش نیست، چرا که هدف جلوه گری و فریب دادن و... است.

هجمه علیه حجاب وعفت از سوی دشمن بسیار پیچیده شده است

وی عنوان کرد: امروز هجمه علیه حجاب وعفت از سوی دشمن بسیار پیچیده شده است و برای مقابله نیازمند به اتاق فکر فعال از سوی دلسوزان و اندیشمندان فرهنگی است. رسانه هم قطعا نمی تواند به صورت مستقیم وارد بحث ترویج عفاف و حجاب و فرهنگ شود بلکه باید کارشناسان قوی در موضوعات مختلف کنار هم جمع شوند و فعالیت دشمن را رصد کنند و به همان شکلی که دشمن حمله کرده وارد میدان شوند.  

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: بنابراین برای مقابله با هجمه دشمن باید اتاق فکر متشکل از مسئولین در بخش های مختلف تشکیل شود، فعالیت دشمن را رصد و با همان ابزاری که دشمن وارد شده و هجمه کرده، با همان ابزار به مقابله بپردازند.

کوتاهی درعرصه فرهنگ عفاف و حجاب از سوی  متولیان فرهنگی جدی است

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: نمره خوبی  نمی توان به فعالین فرهنگی در بحث فرهنگ عفاف و حجاب داد چرا که آنها می توانستند بهتر از این عمل کنند، اتاف فکری داشته باشند، فعالیت دشمن را رصد کنند و تصمیمات به موقعی گرفته شود و اگر اتاق فکری شکل می گرفت، خدا هم کمک می کرد. اینجا کوتاهی جدی صورت گرفته و باید سریع تر جبران شود و انسانهای دلسوز متفکر متدین و متخصص در مسائل جامعه شناسی، فرهنگی و... در کنار هم در اتاق واحد جمع شوند و نیروها را برای حمله فوری و فراگیر بسیج کنند.

این کارشناس رادیو معارف بیان داشت: لازم است دلسوزان نظام وانقلاب با تخصص های مختلف در کنار هم جمع شوند و در عرصه فرهنگی و تهاجم فرهنگی به انسجام و سازمان برسند و فعالیت جدی کنند؛ البته چون حمله در این عرصه نرم و فرهنگی است، جواب و آثار آن چند سالی طول خواهد کشید.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha