شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجاب

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: اگر ما می خواهیم فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی در جامعه اسلامی تعمیق و نهادینه شود، لازمه اش استفاده درست و بجا از ظرفیت هنر و رسانه در این خصوص است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، سالروز به شهادت رسیدن جمعی از زنان و مردان غیرتمند در واقعه گوهرشاد که به همین مناسبت "روز عفاف و حجاب" نامیده شده است، اظهار داشت: به راستی چنانچه می خواهیم در عرصه های فرهنگی به ویژه مساله حجاب و عفاف، شاهد تحولی مثبت در جامعه باشیم و از ولنگاری فرهنگی در این زمینه نجات پیدا کنیم، قبل از هر چیز باید مردم و مسئولان به این مساله باور داشته باشند که بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی باید امور سامان پیدا کند.

وی افزود: پس از مساله دغدغه مندی و باورمندی به این مسایل، آن چه حائز اهمیت است، لزوم برنامه ریزی مناسب، منسجم و مطابق با شرایط و تحولات روز است، ضمن آن که ما باید به دنبال تدوین قوانین و ضوابطی باشیم که حدود پوشش را در جامعه به گونه ای تبیین کند که مورد پذیرش قرار گیرد، آن طور که در مجامع علمی قوانین پوشش تدوین می شود و همه ملزم به رعایت آن هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)، به اهمیت فوق العاده بهره گیری درست و بجا از ظرفیت عظیم هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: ما برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید سرمایه گذاری مخصوصی در رابطه با کارهای مؤثر و مبنایی، همچنین ساخت و تولید کلیپ و محتواهای چندرسانه ای و نیز استفاده از ابزار هنر سینما و سریال سازی داشته باشیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر لازم است که به شکل مبنایی به دنبال تبیین گفتمان فرهنگی ناظر به این قضیه باشیم و در این خصوص نخبگان حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی، باید ورود جدی به این مساله داشته باشند تا ان شاءالله ثمرات آن را در آینده ای نه چندان دور به نظاره بنشینیم.

وی گفت: بنده معتقدم هر چند که فعالیت های روتین و کوتاه مدت به خصوص در عرصه رسانه و نیز شبکه های اجتماعی لازم و ضروری است اما نباید به این ها بسنده کرد بلکه ترویج حجاب در جامعه نیازمند فعالیتی گسترده با رویکردی همه جانبه است که در سایه دغدغه و اراده همگانی دستاوردهایش را مشاهده خواهیم کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha