پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) اردکان، از اجرای رزمایش فرهنگی «سفیران نجابت» در این شهرستان خبر داد.

خانم فاطمه ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: یکی از ضروریات دین مبین اسلام مسأله حجاب و عفاف است که همواره بخش عمده‌ای از رسالت انبیاء، اولیاء و علما بوده است.

وی تصریح کرد: حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) اردکان ادامه داد: رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی و یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم به شمار می رود که از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از علما بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

ابراهیمیان افزود: سال های گذشته این مدرسه برنامه فرهنگی و تبلیغی از جمله نمایشگاه حجاب و عفاف و نشست های علمی برگزار می کرد، اما متأسفانه شیوع بیماری کرونا برنامه‌های هفته عفاف و حجاب را نیز تحت تأثیر خود قرار داد و امسال این برنامه‌ها به شکل دیگری برگزار شد.

وی توجه هوشمندانه به امر حجاب و تبلیغ هنرمندانه آن را از مواردی دانست که در موضوع عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا نشستی علمی ـ پژوهشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ابراهیم پور با  موضوع «روش‌های عملی امر به معروف حجاب» به شکل مجازی اجرا شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اهم برنامه های اجرا شده بانوان طلبه این مدرسه علمیه در هفته گذشته را اجرای مسابقه عکس نوشته با عنوان «گوهرشاد»، ساخت کلیپ دختران زهرایی در فضای مجازی، تهیه بسته های فرهنگی و اهدا به دختران ۸ تا ۱۱ ساله در سطح شهر به همت کارگروه کودک این مدرسه برشمرد.

ابراهیمیان در پایان خاطرنشان کرد: همکاری طلاب با سپاه، بسیج دانشجویی و شهرداری در تهیه و اهدای بسته های فرهنگی شامل «کتاب شهداء، روسری، دلنوشته و...» از برنامه هایی بود که با عنوان رزمایش فرهنگی اجتماعی «سفیران نجابت» در سطح شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha