جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدمحسن رفیعی

حوزه/رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از حضور بیش از هفت هزار یزدی در جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان یزد خبر داد و گفت: مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، محمد محسن رفیعی، امروز در اولین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد که با حضور فرماندار و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد برگزار شد در خصوص بهسازی کتابخانه شهدای بخش شاهدیه، گفت: با مساعدت فرماندار مقرر شد بودجه لازم برای این امر در سال ۹۹ اختصاص یابد و تا پایان سال جاری شاهد بهسازی محیط این کتابخانه باشیم.

وی  به انجام اقدامات بهداشتی و مراقبتی در ایام شیوع کرونا در کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ سلامت همکاران و مراجعان، تمهیدات ویژه‌ای برای تحویل و امانت کتاب و همچنین استفاده از سالن‌های مطالعه اتخاذ شده است تا محیط امن کتابخانه‌ها همچنان پذیرای مخاطبان و اعضای خود باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد اظهار کرد: یکی از اقدامات اصلی کتابخانه‌ها در ایام تعطیلی اجباری کرونا، تبلیغ برای شرکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی بود که این فعالیت‌ها، تا پایان روز ۲۴ تیرماه، سبب شد بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم شهرستان یزد در این جشنواره کتابخوانی شرکت کنند.

رفیعی با اعلام اینکه مهلت شرکت در جشنواره رضوی تا پایان تیرماه است، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در فرصت باقیمانده با مراجعه به سایت www.samakpl.ir نسبت به تهیه نسخه الکترونیک منابع، ثبت‌نام و شرکت در بخش‌های مختلف مسابقه اقدام کنند.

وی به انجام عملیات رف‌خوانی در کتابخانه‌های نیز اشاره کرد و گفت: در اواخر خردادماه سال جاری و در ایامی که کتابخانه‌ها آماده بازگشایی مجدد می‌شدند، عملیات رف‌خوانی و ساماندهی منابع کتابخانه‌ها با همت کتابداران عزیز استان انجام و مخازن کتابخانه‌ها برای استفاده بهینه اعضا ساماندهی مجدد شد.

*کتابخانه مرکزی یزد آماده بهره‌برداری رسمی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از اتمام پروژه کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال از آغاز ساخت آن ابراز خوشحالی کرد و گفت: این پروژه‌ها بزرگ سرانجام با اهتمام و پیگیری ویژه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اختصاص بودجه لازم برای تکمیل پروژه از سوی نهاد و همراهی مسئولان استان، در اواخر سال گذشته به اتمام رسید ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان افتتاح رسمی آن میسر نشده است.

رفیعی افزود: از دیگر اتفاقات مثبتی که برای این کتابخانه افتاد، جذب ۲۰ نیروی کتابدار متخصص که از ابتدای تیرماه آغاز به کار کرده‌اند و در آینده‌ای نزدیک نیروی خدمات مورد نیاز کتابخانه نیز جذب خواهد شد.

وی بر لزوم آزادسازی ۴ مورد پلاک‌ ثبتی مجاور کتابخانه مرکزی تأکید کرد و گفت: این پلاک‌ها که در حال حاضر تخریب شده و نمای بیرونی کتابخانه را نیز نازیبا کرده‌اند و امکان دسترسی مناسب به محوطه پشت کتابخانه در مواقع ضروری و بروز حوادث احتمالی را محدود کرده‌اند و همچنین در صورت تخریب گسترده این بافت، می‌توانند برای کتابخانه خطرآفرین نیز باشند، به همین خاطر ضروری است شهرداری و میراث فرهنگی، نسبت به تعیین تکلیف این منطقه اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha