جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قروه در گزین

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه قروه درگزین گفت: تبیین، توضیح و نهادینه کردن مفاهیم دینی چون حجاب و عفاف نیازمند استفاده از هنر و قالب های نو است و با توجه به فعالیت های گسترده دشمن با تمام امکانات خود، جهت انحراف نسل امروز از مفاهیم دینی، باید از فعالیت های تکراری بدون محتوا ،بدون هدف و مختص به قشر مذهبی خودداری کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، صبح امروز مژگان فضل اللهی در نشست تخصصی با عنوان بررسی و آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی بویژه موضوع حجاب و عفاف با حضور مسئول فرهنگی سپاه و فرماندهان حوزه مقاومت شهرستان قروه درگزین و رزن در مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان درگزین با تاکید بر لزوم حرکت جهادی در جریان های فرهنگی، بیان کرد: زمانی می توان به دریافت نتیجه عالی و مطلوب در امور فرهنگی امیدوار بود که با تمام نیرو و قدرت وارد میدان و عرصه شده باشیم.

وی ادامه داد: تبیین، توضیح و نهادینه کردن مفاهیم دینی چون حجاب و عفاف نیازمند استفاده از  هنر و قالب های نو است و با توجه به فعالیت های گسترده دشمن با تمام امکانات خود جهت انحراف نسل امروز از مفاهیم دینی باید از فعالیت های تکراری بدون محتوا، بدون هدف و مختص به قشر مذهبی خودداری کرد.

معاون مدرسه علمیه فاطمیه قروه درگزین افزود: متاسفانه اکثر کارهای فرهنگی، نیاز و دغدغه های قشر خاکستری  جامعه را پاسخگو نیست و بیشترین افراد حاضر در همایش، نشست های عفاف و حجاب، افراد مذهبی و باحجاب هستند و این نقص و آسیب جدی در این گونه کارها است.

وی با تاکید بر استفاده از هنر در امور فرهنگی، اشاره کرد: ارتباط و انس با فضای مجازی در نوجوان و جوان امروز غیرقابل انکار است و نیاز است با توجه به ظرفیت های فضای مجازی برنامه ریزی شود و اگر مفاهیم دینی برای نسل امروز صحیح بازگو شود، قطعا فطرت پاک جوان و نوجوان پذیرای آن خواهد بود ولی گاهی با بدسلیقگی نهادهای فرهنگی در انتقال این موضوعات روبه رو می شویم.

در پایان این نشست، ضمن ارائه ایده و راهکار در تبین حجاب و عفاف، از سوی افراد حاضر تصمیم به برگزاری کرسی آزاداندیشی و تربیون آزاد با دانش آموزان در فضای صمیمی، مسابقه کتابخوانی با شیوه بهترین روایتگری از محتوا و مطالب کتاب و فضاسازی شهر با نصب پوستر و بنرهای مفهومی با همکاری سپاه و بسیج گرفته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha