سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رامیان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان در پاسخ به این سؤال که آیا حجاب برای زن عزت است یا اسارت، گفت: حجاب مایه عزت و تکریم زن است نه اسارت، زیرا دستورات دینی اسلام بر مبنای فطرت پاک انسان ها صادر شده و دوری از آن، عواقب خطیری برای جامعه انسانی به دنبال دارد.

خانم شمسی طاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بیان کرد: زنان مانند مرواریدهای گرانبهایی هستند که به علت قرار گرفتن در صدف حجاب، در اسلام از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به آیه ۳۱ سوره نور «قل للمومنات یغضضن من ابصارهن ...» به تبیین فلسفه حجاب پرداخت و اضافه کرد: آشکار نشدن زیبایی ها و زینت های زنان در مقابل نامحرم، حفظ ارزش و کرامت زن به عنوان فلسفه حجاب ذکر شده است؛ لذا حجاب برای زن، شخصیت آور و نشان دهنده شرافت و عظمت او است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان با بیان اینکه مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان، محیط خانوادگی است، تشریح کرد: والدین اولین معلمان هستند، زیرا فرزندان طریقه سخن گفتن، راه رفتن و لباس پوشیدن را در خانواده آموخته و ذهن آنان از همان آغاز تولد رفتار، اعمال و حالات والدین را ضبط می کند؛ از این رو، در این زمان باید جام وجود فرزندان از معارف ناب الهی لبریز شود تا زمانی که در اجتماع حضور می یابند و فطرت پاک آنان به چیزی آمیخته نشود.

طاهری ادامه داد: والدین با مراقبت دقیق و آگاهانه و در سایه عفاف و حجاب و اخلاق دینی می توانند فرزندانی پاک و پایبند به ارزش های اسلامی به جامعه تحویل دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حجاب برای زن عزت است یا اسارت، تصریح کرد: حجاب مایه عزت و تکریم زن است نه اسارت، زیرا دستورات دینی اسلام بر مبنای فطرت پاک انسان ها صادر شده و دوری از آن، عواقب خطیری برای جامعه انسانی به دنبال دارد.

استاد حوزه اضافه کرد: حجاب به معنای اسارت زن نیست، بلکه زن از زیبایی خود در شرایط امن و به صورت حلال استفاده کرده و از این نعمت الهی، در جهت رشد معنوی و تقرب به خداوند متعال بهره می گیرد.

طاهری با اشاره به این نکته که اسلام زن را در خانه محصور نکرده، بلکه با رعایت پوشش مناسب حضور زن را در اجتماع جایز دانسته است، بیان کرد: بانوان با حفظ حجاب و رعایت موازین شرعی می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فعالیت کنند؛ از این رو، حفظ پوشش برای زن اسارت نمی آورد بلکه آرامش فردی و اجتماعی را به دنبال دارد.

وی استحکام خانواده را از آثار حجاب برشمرد و افزود: اگر حجاب با کیفیت خاص خود در خانواده رعایت شود و توجه زن و شوهر به یکدیگر معطوف باشد، زندگی آنان بسیار شیرین و باصفا خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، استواری جامعه را از دیگر آثار حجاب معرفی کرد و گفت: اگر زنان و مردان با رعایت شئونات دینی و پوشش مناسب در اجتماع وارد شوند، آسیب ها در جامعه کاهش پیدا می کند.

طاهری، آشناسازی دختران به حجاب را از وظایف مادران دانست و خاطرنشان کرد: مادران از دوران کودکی فرزندان خود را به حجاب سفارش کرده و فواید و آثار حجاب در جامعه را برای آنان بیان کنند تا با اطلاع کامل نسبت به پوشش در اجتماع وارد شده و برداشت صحیحی از حجاب در ذهن داشته باشند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha