پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ یکی از کارشناسان دینی رسانه ملی گفت: روابط محرم و نامحرم وقتی عادی شود، آمار طلاق نیز در جامعه افزایش می‌یابد و در حقیقت بخش قابل توجهی از طلاق‌ها، تنوع طلبی غیر مشروع و غیر معقول نتیجه آزادی‌های بی‌اساس و غفلت از حجاب و عفاف در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدوی ارفع طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: اگر لحظه ای تفکر نماییم که چرا دشمن اینقدر به مسئله حجاب و عفاف و آزادی های بی اساس می پردازد و هزینه های گزافی را در این موضوع پرداخت می‌کند متوجه خواهیم شد مسئله عفاف و حجاب بسیار ارزشمند و گوهر گران بهایی است که عده ای از آن غافل هستند.

وی افزود: سارقان همیشه به دنبال طلا و جواهر هستند به همین خاطر اظهار دشمنی دشمنان در خصوص عفاف و حجاب، خانواده، سلامت اخلاقی نوجوانان و… جای تامل دارد و مقداری تفکر در این خصوص ارزشمند بودن عفاف و حجاب را آشکار می سازد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: در حال حاضر به خاطر بی توجهی و غفلت، چهره دینی بعضی از شهر های مذهبی در حال تغییر است.

وی افزود: وقتی دشمن از نبود حجاب خوشحال می شود و تمام تلاش خود را برای از بین بردن آن انجام می دهد به طور قطع و یقین ضرر آن نصیب مردم جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع تاکید کرد: روابط محرم و نامحرم وقتی عادی شود، آمار طلاق نیز در جامعه افزایش می‌یابد و در حقیقت بخش قابل توجهی از طلاق‌ها، تنوع طلبی غیر مشروع و غیر معقول نتیجه آزادی‌های بی‌اساس و غفلت از حجاب و عفاف در جامعه است.

وی یادآور شد: تجارت های مادی از مسیر غیر اخلاقی توسط دشمن به اسم حقوق زنان و تساوی مرد و زن و استفاده از جذابیت های ظاهری زنان جهت بهره کشی اقتصادی و مفاسد اخلاقی نتیجه همین غفلت از مسئله عفاف و حجاب است.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: جنبه تربیتی در موضوع عفاف و حجاب بسیار نقش آفرین است و اگر به دستورات اهل بیت(ع) در این زمینه توجه داشته باشیم در جامعه این مسئله به راحتی نهادینه می شود.

وی اضافه کرد: الگوی تربیتی دوربین مدار بسته در جامعه  فایده ای ندارد بلکه تربیت از دورن باعث خود کنترلی می شود.

حجت الاسلام  مهدوی ارفع افزود: برای تربیت انسان های صالح بر اساس فرموده حضرت علی علیه السلام باید انسان خودش را آدم حساب کند و خود را صاحب کرامت بداند و قیمتی و با ارزش ببیند تا اسیر شهوات نشود.

وی تاکید کرد: وقتی انسان خودش را دارای کرامت به حساب بیاورد از معاصی بیزار می‌شود و کرامت نفس مانع از هنجار شکنی خواهد شد که همین مسئله فرق بین ایمان واقعی و ایمان ظاهری را مشخص می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha