جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدرضا رجبی

حوزه/مسئول برگزاری دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی گفت: در حال حاضر ۶۰ تن از طلاب و فضلای جهادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی حضور دارند.

حجت الاسلام محمدرضا رجبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهداف برگزاری اولین دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی بیان کرد: این دوره با حضور روحانیون دارای سطح ۳ به بالا و متخصص در زمینه‌های مشاور و مهارت های خانواده برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی افزود: این طلاب و فضلا بعد از دوره در بیمارستان های کشور به کارهای تبلیغی و فرهنگی و همراهی با پرستاران و کادر پزشکی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در این دوره ۱۰ استاد سرفصل مختلف را مرور می‌کنند و اساتید برجسته به صورت حضوری به تدریس می‌پردازند و یک کلاس نیز با حضور یک متخصص که خانم دکتری از کاناداست برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رجبی اظهار داشت: هر کلاس در صبح و عصر با برنامه های متنوع و با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اجبار در زدن ماسک برگزار می شود.

وی عنوان کرد: دو کلاس در یک هفته حداکثر به مدت ده ساعت برگزار می شود و استقبال زیادی از آن داشته‌ایم، طلاب زیر نظر پزشک هستند و با تب سنجی و بررسی، اگر مشکلی باشد ۲۴ ساعت در قرنطینه می‌مانند، خوشبختانه تاکنون مساله کرونایی نداشته ایم و با احتیاط کامل دوره برگزار می شود.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی، گفت: اساتید از اصفهان و قم هستند و استادی از کانادا که متخصص بین المللی است به صورت آنلاین حضور دارد تا زمینه ساز آشنایی با کلاس های غیرحضوری باشیم.

وی در مورد سرفصل آموزشی در این دوره بیان کرد: سرفصل ها براساس کمیته علمی توسط ۵ استاد متخصص مورد بررسی قرار گرفتند و با نظرخواهی به سرفصل جامعی رسیدیم و دوره در ۶۰ ساعت در یک هفته برگزار می شود.

حجت الاسلام رجبی عنوان کرد: پیش از این، دوره ای در اصفهان و سایر شهرها برگزار شده بود اما به صورت خاص و متمرکز و تخصصی اولین دوره است که با این مدل و به صورت غیرحضوری در کشور برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی، تصریح کرد: طلاب در ایام کرونا جهت خدمت به بیماران وارد بیمارستان شدند و این افراد توسط آقای عسگری به منظور حضور در کلاس‌ها جمع شدند، ۲۰ نفر در این دوره از طلاب جهادی قم هستند و ۴۰ نفر نیز از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور یافته اند که در مجموع ۶۰ تن از طلاب و فضلای جهادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی حضور دارند.

وی اظهار داشت: این دوره به همت ستاد بحران حوزوی و نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز آموزشهای کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه برگزار می شود و همین مدل را به صورت چهار منطقه در کشور پیاده خواهیم کرد.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی بیان کرد: عناوین سرفصل شامل علوم پزشکی و مراقبت معنوی و روانشناسی بیماری و سلامت استاد و مهارت های کلاس داری و پرستاری و مراقبت معنوی و فقه پزشکی و بیماری و عدالت و بیماری و مهارت های مشاوره ای و فنون مراقبت معنوی بیمار و مشاور سوگ اندوه و احیای تجربه معنوی و تاب آوری و گروه درمانی در مراقبت معنوی با حضور ده استاد و ۷ روز و هر روز ۵ کلاس برگزار می شود.

وی افزود: با حضور هلال احمر و پزشکان، یک کلاس کمک های اولیه و امداد نیز برگزار می شود، همچنین در تقویت این بعد از امیدبخشی مباحثی از سوی اساتید مبنی بر امیدبخشی به بیمار به ویژه لاعلاج است که به صورت سرفصل هایی به صورت گروهی و حلقه وارد در ارائه امید و ارتباط بیشتر با خدا و شرایط بحرانی بیمار را بگوئیم تا منطقی با بیماری خود کنار بیاید.

حجت الاسلام رجبی عنوان کرد: در سراسر کشور ۲ هزار نفر طلبه و روحانی جهادگر در بیمارستان ها از جان خود گذشته اند و بدون چشمداشتی کار می کنند و نقش یکی از اعضای خانواده را ایفا می کنند و مراقبت همراه با امید بخشی دارند.

وی گفت: دوره دوم آموزشی پس از اتمام دوره اول و در یک ماه آینده برگزار می شود و در تلاشیم بخش غیرحضوری بیشتر تقویت شود، اما برگزاری دوره با مرکزیت ستاد حوزوی بحران در قم است و ستادی در قم فعال می شود و مدلی انجام شده با مرکزیت ستاد بحران در کشور در مدت یک ماه آینده شروع می‌شود.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی طلاب جهادی خاطرنشان کرد: گواهی پایان دوره از سوی سه نهاد رئیس ستاد بحران حوزوی با امضای آیت الله اعرافی و حجت الاسلام رستمی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تحویل داده می شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha