پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محسن شریعت پناه

حوزه/کارشناس فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و از طلاب جهادی گفت: فعالیت های رسانه ای در قالب مجموعه تلویزیونی معیار، یکی از اقدامات مهم گروه‌های جهادی در پاسخ به دغدغه های مردم به زبان طنز است.

حجت‌الاسلام محسن شریعت پناه در حاشیه برگزاری اولین دوره تربیت مربی مبلغ بالینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم طلاب در طول تاریخ کمک به مردم در عرصه هدایت و کمک رسانی وحضور در فعالیت های اجتماعی بوده است.

وی افزود: با اتفاقاتی چون سیل، زلزله و کرونا، بسیاری از دوستان جهادی و طلاب طبق عرق ملی و دینی اقدام به حرکت جهادی کردند که نیاز به سازماندهی داشت و باید در مسیری واحد شکل می گرفت.

این فعال مدنی تصریح کرد: حوزه علمیه به این نتیجه رسید طلاب را هدف مند رشد دهد و اولین موضوع نیز تبلیغ بالینی مطرح شد و برای اولین بار از سراسر کشور دور هم جمع شدند و به صورت آکادمیک و علمی با بهره گیری از تجربیّات اساتید که کار بالینی انجام داده بودند به صورت علمی کار جهادی را پیش بردند.

حجت‌الاسلام شریعت پناه بیان کرد: در مورد علوم پزشکی تهران کارهای رسانه ای انجام شد و مجموعه تلویزیونی معیار به مرحله تولید رسید که دغدغه فکری مردم را رصد می کرد و به آن پاسخ دادیم و یکی از افرادی که کار کمدی بلد بود این دغدغه ها را به صورت کمدی و در فضای رسانه ای پاسخ می داد.

وی خاطرنشان کرد: کار دیگر جهادگران حضرت نرجس خاتون(س) بود و هدف این قرارگاه جهادی این بود که ائمه جماعاتی که در خوابگاهها و بیمارستان ها خدمت می کنند به صورت هدف مند طبق تخصص سازماندهی شوند.

کارشناس فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدود ۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی و آموزشی در علوم پزشکی شهید بهشتی داریم که هدفمند سازماندهی شدند و این یکی از کارهای جدید بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا و به منظور خدمت رسانی و جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا اقداماتی همچون ضدعفونی معابر، درب منازل، ‌ عیادت از بیماران و خدمت در بیمارستان ها و همراهی با کادر درمانی رقم خورد.

این طلبه جهادی بیان کرد: در حدود ۵۰ امام جماعت داریم که در این طرح حضور دارند، برخی از مردم تا قبل از این روحانیون و طلبه را در فضای سخنرانی و تبلیغی می دیدند اما با این حضور گسترده، نگاه تغییر کرد و در مردم تقویت ایمان نسبت به طلاب اتفاق افتاد و نسبت به روحانیت ارادت بیشتری پیدا کردند.

وی عنوان کرد: این ارادت وجود داشت اما مردم نمود آن را نمی دیدند و این اتفاق جهادی روی داد و ذهنیتی که گاهی در مردم شکل می گرفت اصلاح شد، پیشنهاد دارم اتفاقی که افتاده و پیش از این باید انجام می شد و حالا کلیدش در حوزه زده شده تداوم داشته باشد.

کارشناس فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: در این دوره از سطح کشور ۵۰ نفر دعوت شده اند، اما تعداد کثیری درگیر فعالیتها هستند و اگر این طرح استانی برگزار شود و در هر استان شکل بگیرد تعداد بیشتری تحت پوشش قرار می گیرند، هر چه فضای اطلاعاتی نسبت به درمان بیشتر شود خدمت بیشتری انجام می گیرد، طلاب جهادی در این کلاس های روانشناسی آگاهی علمی پیدا می کنند و اگر به استان ها سرایت بدهند ثمرات بهتری را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha