شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عموآجیلی

حوزه/یکی از طلاب جهادی قم گفت: حضور جهادی طلاب در مقابله با کرونا، جایگاه روحانیت در جامعه را دوباره احیا کرد.

حجت الاسلام محمد حسین نادری از طلاب جهادی شرکت کننده در دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی در مجتمع فرهنگی خاوه، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خصوص فعالیت‌های جهادی خود و دیگر طلاب در بیمارستان ها گفت : در قم برنامه عموآجیلی را در جریان مقابله با کرونا برگزار کردیم که در کنار کارهای جهادی، برنامه پذیرایی از کادر درمان و بیماران را با دمنوش و آب میوه های طبیعی با موفقیت تجربه کردیم.

این طلبه جهادی معروف به عمو آجیلی،‌ افزود: وقتی کرونا در قم آرام شد به شهرهای دیگر رفتیم تا موتور جهادی را در این نقاط فعال کنیم و قصدمان ماندن در این شهرها نبود.

وی تصریح کرد: اولین استانی که برای اعزام طلاب جهادی هماهنگ شد، استان خوزستان و اهواز بود که در آن حضور یافتیم و با همراهی مردم و علوم پزشکی و امام جمعه خدمات خوبی ارائه شد.

حجت الاسلام نادری بیان کرد: ۲۰ روز در خوزستان حضور داشتیم تا طلاب فعال شدند و سپس امور را به طلاب اهواز سپردیم، در حال حاضر بچه های جهادی قم در بندرعباس و بوشهر هستند که در مجموع در خوزستان ۳۰ طلبه و در بوشهر ۲۰ نفر حضور دارند.

وی اظهار داشت: حضور طلاب دارای آثار و برکات زیادی است و با تبلیغات دشمن و شبکه‌های ماهواره‌ای، دیدگاههای منفی نسبت به روحانیون شکل گرفته بود اما با شیوع ویروس منحوس کرونا وقتی از گروههایی از طلاب در مرحله نخست وارد عرصه شدند، دیدگاهها تغییر کرد.

این طلبه جهادی خاطرنشان کرد: حضور جهادی طلاب در مقابله با کرونا، جایگاه روحانیت در عرصه را دوباره احیا کرد، در یکی از بیمارستان ها یکی از پرسنل گفتند که واقعا روزهای اول سختی زیادی در کار بود و حضور طلاب موجب دلگرمی پزشکان و گروههای درمانی شد.

وی گفت: وقتی طلاب به صورت جهادی به صحنه رفتند ترس بسیاری از افراد فعال در درمان از بین رفت، من به یاد دارم یکی از بیماران به طلاب جهادی ‌می‌گفت دعای یک ملت پشت سر شماست و این جمله چقدر به ما روحیه جهادی می دهد.

حجت الاسلام نادری افزود: انتظار داریم مسئولان، بچه های جهادی را با انسجام بیشتر و حمایت های لازم همراهی کنند، طلاب در دزفول خواستار برگزاری دوره‌هایی جهت اعزام هستند ولی امکانات کم و محدودیت زیاد است اگر ظرفیت را گسترش دهند این امر امکان دارد.

وی بیان کرد: بیشتر طلاب کارهای یدی را انجام می دادند و در کنار آن کارهای معنوی بود و امروز اولویت نیز کارهای معنوی است، در واقع دمنوش و آجیل بهانه ای برای ارتباط با بیمار و کادر درمانی و مشارکت و فعالیت های معنوی بود و در این باره خطی مشی خوبی در همراهی با این عزیزان در پیش گرفته ایم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha