جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعید سلطانی از اصفهان

حوزه/روحانی نماینده نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیمارستان الزهرا(س) گفت: اقدامات جهادی طلاب و همراهی با کادر درمان و بیماران در دوران کرونا، بسیار ارزشمند بود.

حجت الاسلام سعید سلطانی در حاشیه برگزاری، دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی در مجتمع فرهنگی خاوه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: حضور در بیمارستان های اصفهان به مدت ۸ سال از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان طرح نسیم مهر، افتخار بزرگی برای من است.

این طلبه جهادی افزود: در چندماه اخیر که در کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شده ایم که امید است با دعای خیر ولی عصر(عج) این بیماری رفع شود، فعالیت های گسترده ای از طرف روحانیون نهاد رهبری و گروههای جهادی طلاب انجام شده است.

وی تصریح کرد: این طلاب در ۴ بیمارستان اصفهان درگیر بودند و اقداماتی جهادی مختلفی داشتند و حضور در بیمارستان های اصفهان به مدت ۸ سال از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان نسیم مهر افتخار بزرگی برای من و سایر طلاب حاضر در طرح است.

نماینده نهاد رهبری در بیمارستان الزهرا(س) عنوان کرد: عیادت از بیماران و انجام کارهای شخصی و نظافت بیمار و تقویت روحیه از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: دومین رسالت نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیمارستان ها بالا بردن روحیه درمان کادر پزشکی بود که با دعا و بیان ارزش کار و زحماتشان از حضور روحانیون روحیه می گرفتند.

حجت الاسلام سلطانی بیان کرد: در آی سی یو الزهرا(س) که محل بستری ۳۰ تخت دارد دکتر احمدی پور متخصص بیماری عفونی وقتی ما را دید بسیار خوشحال شد و می گفت اگر نبودید از بیماران نمی توانستیم سرکشی کنیم.

وی گفت: در اصفهان در وضعیت کرونا افرادی که فوت می شدند به نوعی مورد بی توجهی قرار می گرفتند و بازماندگان آنان نیاز به روحیه داشتند و ما به منزل آنها می رفتیم و تسلیت می گفتیم و شب هفتم نیز به خانواده آنان سر می‌زدیم که بسیار خوشحال می شدند و می گفتیم فوتی شما تفاوتی با دیگران ندارد و با توجه به شرایط فعلی باید رعایت مسائل بهداشتی را کرد و عزاداری انجام نشود.

 نماینده نهاد رهبری در بیمارستان الزهرا(س) افزود: این در حالی بود که آشنایان برای سر زدن مراجعه نمی کردند، چنین رفتارهایی بازتاب زیادی داشت، برای عده ای از متوفیان نیز نماز شب اول قبر می‌خواندیم و ذهنیت که از قبل درباره روحانیت ایجاد شده بود تلطیف و یا اصلاح می شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ نیروی رسمی و ۱۵ نفر جهادی سه چهار ماه در بیمارستان های اصفهان حضور داشتند، انتظار داریم مسئولان فعالیت های جهادی، نیروهای طلبه را ببینند تا همه جامعه این نیروها را بشناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha