جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمید رضایی طلبه جهادی اصفهان

حوزه/ مسئول ائمه جماعات استان اصفهان و ارزیاب گروه جهادی تبلیغی نسیم مهر گفت: روحانیونی که در عرصه اجتماع در کنار مردم ماندند، در تبلیغ و راهبری موفق‌تر از دیگران هستند.

حجت الاسلام حمیدرضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خصوص گروه جهادی نسیم مهر و الگو بودن این گروه جهادی برای برگزاری دوره تربیت مربی و مبلغین بالینی اظهار داشت: در برخی از استان ها هنوز ورود روحانیون در بیمارستان به صورت مستقر وجود ندارد، اما استان اصفهان ۱۲ سال است که نسیم مهر دارد.

ارزیاب گروه جهادی نسیم مهر اصفهان افزود: در طرح نسیم مهر، تعدادی طلاب روحانی جوان خواهر و برادر از ساعت ۹ تا ۱۳ در بخش های بیمارستانی مستقر هستند و دفتر دارند و در مدت ۱۲ سال در کنار بیماران به رسالت فرهنگی و معنوی خود می پردازند.

وی تصریح کرد: کار طلاب جوان در نسیم مهر مراقبت معنوی از بیماران است، دوره ای که در قم برگزار شده از علوم پزشکی اصفهان گرفته شد و با هماهنگی حوزه و نهاد رهبری قرار شد گروههای جهادی ساماندهی شوند و از اصفهان الگوبرداری کنند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: مراقبت معنوی بیمار، همراه وی و ارتباط با کادر بیمارستان، پزشک و ریاست بیمارستان از جمله اهداف این طرح است و پرسنل نیز نهایت همکاری را دارند، در اصفهان ۳۰ بیمارستان تحت پوشش طلاب جهادی نسیم مهر است و بطور کلی ما شبکه بهداشت در کل استان اصفهان داریم و هم اکنون ۸۵ امام جماعت داریم در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که تعدادی از همین امام جماعت عضو نسیم مهر هستند و قبل از کرونا در جهت روحیه دادن در بیمارستان های استان مستقر بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در بیمارستان را ۷۰ سال قبل مسیحیان شروع کردند و ما عقب هستیم در آن زمان کشیش ها وارد بیمارستان شدند و با معنویت درمانی در کنار درمان به تسهیل درمان کمک کردند زیرا ثابت شده در کنار طب درمانی با معنویت درمانی، بیماری صعب العلاج بهبود می یابد اما ما نسبت به مسیحیان عقب هستیم.

این روحانی جهادی عنوان کرد: کرونا بدی هایی داشت و در عین حال خوبی هایی از خود بر جای گذاشت، اگر نگاه درست شود از هر فرصتی استفاده می کنیم، همان طور که طلاب برای امر ولی و رهبری، خودجوش آمدند و به همدلی و همراهی با نیازمندان پرداختند این نیز فرصت با ارزشی بود.

وی گفت: گروهی احساس وظیفه کردند و وارد بیمارستان شدند در حالی که آموزش نبود، پزشکان اصفهان گروههای جهادی را آموزش دادند و پرستاران همکاری کردند و این حرکت شکل گرفت.

حجت الاسلام رضایی افزود: روحیه افزایی پرستاران و پرسنل درمان یکی از رویکردهای مهم بود ما در سال تحویل در قالب گروه‌های جهادی وارد بیمارستان شدیم و سال تحویل با اهدای هدایایی، از آن ها تشکر کردیم.

وی تصریح کرد: پیدا کردن خیرین در اصفهان موفق بود و در کنار نسیم مهر قرار گرفتند و الگو دیدند و قرار شد ساماندهی شوند، در کل کشور در این دوره جمع شده اند و هر یک مربی می شود، در این میان گروهی را همراهی می‌کنند و وظیفه خود را انجام می‌دهند تا درصد موفقیت بیشتر شود.

این فعال جهادی اظهار داشت: اخلاص و روحیه جهادی وجود دارد و اگر آموزش هم بیاید در نابودی کرونا و همراهی بیش تر با کادر پزشکی و درمانی موفقیت به دست می‌آید.

وی بیان کرد: دو گروه در استان اصفهان داریم عده ای از حوزه به بیمارستان ورود پیدا کرده اند، در این میان عده ای در گند زدایی و سم زدایی و خدمت به خانه سالمندان و همراهی با بیماران اوتیسم حضور دارند و طلاب حتی مناطق ارامنه نشین و کلیسا را سم زدایی و گند زدایی کرده اند همچنین پمپ بنزین و عابر بانک هاو مترو و اتوبوس و درب منازل ضد عفونی شد.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: وقتی مردم طلاب را به صورت ملبس می دیدند چه قدر تحت تاثیر قرار می گرفتند چون می دیدند طلاب در میدان هستند و در کمک ها و مساعدت و مواسات و همدلی به جذب منابع مالی و تامین ارزاق و ماسک و ژل ضد عفونی می پردازند.

وی گفت: چند گروه جهادی نیز در حسینیه بنی فاطمیه اصفهان و قائمیه برای دوخت ماسک شرکت داشتند و در میان افرادی که ماسک می دوختند کمیته ای تشیکل شد، گروه جهادی به ریاست امام جمعه اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد خدمات ارزنده ای داشتند.

این روحانی جهادگر خاطرنشان کرد: این ویروس خیرات زیادی داشت، شهید بهشتی می گفت، روحانیت بین مردم است از این رو دشمن از روحانی می ترسند یکی از اشکالات طلاب فاصله گرفتن از مردم بود عده ای به درس و بحث پرداختند ولی این حوره همانی است که مورد سفارش شهید بهشتی بود، روحانیونی که در عرصه اجتماع در کنار مردم ماندند، در تبلیغ و راهبری موفق‌تر هستند.

وی تصریح کرد: پس از چند سال با فرمایشات مقام معظم رهبری که دستور دادند، طلاب در صحنه آمدن و اتفاقات زیبایی افتاد که از قبل هم بود و از سیل شروع شد، حضور روحانیت در میان مردم بسیاری از مشکلات را حل کرد، گاهی روحانیت می‌توانند بین مردم مصالحه ایجاد کند و چه بسا پرونده های قضائی که با ریش سفیدی وکدخدامنشی طلاب به رضایت و صلح منجر شد.

حجت الاسلام رضایی متذکر شد: در سیل بسیاری از مسئولان خواب بودند و یا در سفر به سر می بردند  این در حالی بود که  طلاب آمدند و تلنگری زدند؛ مردم قدر طلاب را می دانند.

وی گفت: بچه ها به صورت جهادی آمده اند و انتظاری ندارند و به وظایف خود می پردازند حوزه نیز در قبال این گروه جهادی مسئولیتی دارند این ها نیروهای حوزه می باشند و امیدواریم مسئولان در روز قیامت مدیون این گروههای جهادی نباشند و آن ها را درست ببینید.

این روحانی جهادگر افزود: از مسئولان انتظار داریم وظایف خود را نسبت به مردم و گروه های جهادی انجام بدهند و برایشان ارزش قائل باشند، این عزیزان چشمداشتی نسبت به مساله ای ندارند و مسئولیت خود را در قبال مردم در مسیر اهداف و آرمان های امام و نسبت به تشیع انجام می دهند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha