پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول

حوزه/ در ویژه برنامه های عزاداری امام حسین(ع) در مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی آباد کتول برگزار و ابعاد قیام امام حسین(ع) بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، ویژه برنامه های عزاداری امام حسین(ع) در مدرسه علمیه کوثر  شهرستان علی آباد کتول برگزار شد که در ادامه نظر خوانندگان محترم را به چند خبر کوتاه جلب می کنیم.

* نتیجه قیام امام حسین(ع)، سعادت و هدایت انسان ها را به دنبال دارد

حجت الاسلام و المسلمین محمدخانی استاد حوزه، در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین که با حضور شماری از بانوان شهرستان علی آباد کتول در مدرسه علمیه کوثر(س) این شهرستان برگزار شد، بر معرفت افزایی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: سیدالشهداء(ع)، به جهت طغیان، ظلم و امور دنیا قیام نکردند بلکه قیام امام به طلب اصلاح امت جدشان و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی، معنای "اصلاح" در کلام امام حسین(ع) را حاوی افق های بلندی دانست و توضیح داد: اصلاح از دید معصوم با انسان‌های عادی که اصلاح را به حوائج مادی محصور کردند، تفاوت دارد؛ امام حسین(ع) در قیام خود هدف والایی را ترسیم کردند که در نهایت به سعادت و هدایت انسان ها برمی‌گردد.

* گریه بر سیدالشهداء(ع) موجب تقویت مقاومت در برابر دشمنان می شود

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی منش رئیس سازمان تبلیغات علی آباد کتول، در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که با حضور شماری از بانوان این شهرستان در مدرسه علمیه کوثر(س) برگزار شد، بیان کرد: اشک بر مظلومیت اباعبدالله(ع) موجب نشاط حقیقی، بیداری دل و تقویت مقاومت در برابر دشمنان می شود.

وی در پاسخ به شبهه «اسلام دین گریه و افسردگی است»، توضیح داد: شادی ظاهری به معنای نشاط های بی دلیل، موجب دل مردگی می‌شود، در حالی که شادی حقیقی به معنای نشاط درونی و سازگار با فطرت انسان است که بر اساس روایات، از جمله عوامل ایجاد این نشاط درونی، ملاقات با مومنان و دوستان قدیمی، صله ارحام و گریه بر سیدالشهدا(ع) است.

رئیس سازمان تبلیغات علی آباد کتول با بیان اینکه نشاط بعد از گریه سیدالشهداء از جهت علمی و دینی ثابت شده است، به تشریح برخی عوامل افسردگی پرداخت و حسرت و حسادت را از آن جمله دانست. 

* طلبگی و تبلیغ مسیری برای الگوگیری از حضرت زینب(س) است

حجت الاسلام و المسلمین نصرتی در نشست توجیهی که به منظور آگاهی بخشی والدین طلاب جدید الورود مدرسه علمیه کوثر(س) شهرستان علی آباد کتول برگزار شد، بیان کرد: اهداف سیدالشهدا و ثمره خونِ ایشان، با تبلیغ و روشنگری حضرت زینب(س) محقق شد.

حجت الاسلام نصرتی با توجه به تبلیغات دستگاه بنی امیه اظهار کرد: اگر روشنگری‌های حضرت زینب(س) نبود با وجود فریب­های وسوسه برانگیزِ بنی امیه، خون امام حسین(ع) پایمال شده و تا قیامت شبهه طغیانگری و خروج از دین برای سیدالشهدا آوازه مردم بود.

استاد حوزه، طلبگی و تبلیغ را مسیری برای الگوگیری از حضرت زینب(سلام الله علیها) دانست و بالاترین عمل در جامعه امروز را پیروی از شغل انبیاء یعنی، ابلاغ دین و هدایت افراد جامعه معرفی کرد.

* وظیفه محافظت و تبلیغ دین از غیبت امام عصر(عج) تا کنون بر عهده علما بوده است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد امام جمعه شهرستان علی آباد کتول، با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در امر تبلیغ دین اسلام و تربیت یاران و شاگردانی خاص، کتاب رساله حقوق امام سجاد(ع) را از مهمترین اقدامات حضرت دانست و آن را یکی از کتاب های جامع و مهم شیعیان در رابطه با حقوق افراد در بخش های مختلف جامعه معرفی کرد.

وی رسالت حوزه های علمیه را با توجه به سیره امام سجاد(ع)، محافظت از دین مبین اسلام دانست و تاکید ‌کرد: وظیفه محافظت و تبلیغ دین از زمان غیبت امام عصر(عج) تا کنون بر عهده علما در حوزه‌های علمیه بوده است که تاکنون حوزه های علمیه خدمات بسیاری در عرصه های مختلف داشته است.

* تربیت و پرورش وظیفه اولیه بانوان است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدامیر بهادر در ویژه مراسم عزاداری امام حسین(ع) که با حضور شماری از بانوان علی آبادکتول در مدرسه علمیه کوثر این شهرستان برگزار شد، بر امر ولایتمداری تاکید کرد و افزود: دشمنان اسلام قصد دارند حقایق دین را بر ضد زن نشان دهند، به همین منظور با روی کار آوردنِ فمنیسم تا اندازه ای به منافع خود رسیدند.

وی با تشریح وظایف زن و مرد در خانه، گفت: مرد باید آرامش و آسایش را در خانه حکمفرما کند تا زن نقش همسرداری، فرزندآوری و تربیت فرزند را به درستی ایفا کند؛ زنان در درجه اول مسئولیت تربیت و پرورش را به عهده دارند و در درجه دوم مسئولیت های اجتماعی.

استاد دانشگاه، همسران و مادران شهدا را الگوی بانوان جامعه معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «اگر زنان در جامعه اصلاح شوند، جامعه اصلاح می‌شود و اگر فاسد شوند جامعه را به فساد می‌کشانند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha