جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یمن

حوزه/ احزاب و قدرت های سیاسی یمن با نمایندگان قدرت های فلسطینی نشستی را در صنعا برگزار کرده و بر حمایت یمنی ها از فلسطینی ها در مقابله با طرح الحاق کرانه باختری تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  احزاب و قدرت های سیاسی یمن با نمایندگان قدرت های فلسطینی نشستی را در شهر صنعا پایتخت یمن برگزار کرده و بر حمایت یمنی ها از فلسطینی ها در مقابله با طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن و عادی سازی روابط تأکید کردند.

حسن الحمران رئیس پرونده فلسطین در جنبش انصارالله در این نشست که با عنوان "مسئله فلسطین بین طرح الحاق و عادی سازی روابط" برگزار شد، گفت: ما در جنبش انصار الله تا آزادی کامل اراضی فلسطینی در کنار مردم فلسطین هستیم.

از طرف دیگر احمد برکات نماینده جنبش جهاد اسلامی در یمن از ایستادگی یمنی ها در کنار فلسطینی ها در زمانی که برخی کشور ها در گرداب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی افتادند، تشکر و قدردانی کرد.

معاذ  ابو شماله نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با بیان اینکه دشمن حقیقی فلسطین و امت، همان اسرائیل و  حامیان آن هستند، افزود: معامله قرن آخرین مرحله از حذف مسئله فلسطین است که آمریکایی ها برای آن تلاش می کنند، امّا علی رغم عادی سازی روابط برخی کشور ها، هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

نماینده حماس در یمن، تشکیلات خودگردان در رام الله را به اجرای تصمیمات خود در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن و اتحاد با ملت در مقابله با توطئه های حذف مسئله فلسطین دعوت کرد.

احمد برکات از اقدام سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن در آزادی خلبانان در مقابل آزادی اسرای فلسطینی در عربستان سعودی تشکر کرد و گفت: وی با وجود اینکه اسرای یمنی در عربستان بودند، این کار را کرد.

خالد خلیفه به نمایندگی از جبهه دموکراسی آزادی فلسطین تصریح کرد: تشکیلات خودگردان باید به تمامی توافق نامه هایی که با واشنگتن و رژیم صهیونیستی امضا کرده را لغو کند و از به رسمیت شناختن اسرائیل انصراف دهد و راه را برای جنبش های مقاومت و انتفاضه مردمی کاملاً باز کند.

همچنین نمایندگان "حزب کنگره مردمی"، حزب سوسیالیست یمنی"، "جنبش جنوبی" و "کنگره گفتگوی ملّی" در این نشست حضور داشته و به تلاش برخی کشور ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ثروت های عربی که در راه توطئه علیه فلسطین هزینه می شود، اشاره کردند و گفتند: موضع ما در قبال مسئله فلسطین و نابودی معامله قرن ثابت است.

حاضران در نشست "مسئله فلسطین بین طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن" تأکید کردند: یمنی ها بخشی از جنبش های مقاومت و جهاد هستند و اعتقاد ما را به بازپس گیری فلسطین ملزم می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha