شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یمن

حوزه/ انجمن برادری فلسطینی-یمنی جشنواره ای را به مناسبت روز ملی پایداری مردم یمن را در دمشق پایتخت سوریه برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن برادری فلسطینی-یمنی با همکاری بنیاد بین المللی قدس و کمیته مردمی حمایت از فلسطین، جشنواره ای را به مناسبت روز ملی پایداری مردم یمن در برابر تجاوزات آمریکا، عربستان سعودی و امارات در دمشق پایتخت سوریه برگزار کرد.

در این جشنواره، عبدالله علی صبری سفیر جمهوری یمن در سوریه تأکید کرد که مردم یمن در هشت سال تجاوز، حماسه های مبارزه، ایستادگی و مقابله را سرودند که باعث شد از مرحله صبر راهبردی به مرحله انتخاب راهبردی، تا عملیات بازدارندگی و شکستن محاصره و عملیات بنیان مرصوص و پیروزی از جانب خداوند عبور کند.

صبری از همبستگی مردم فلسطین با یمن قدردانی کرد و از اقدام عمومی انجمن برادری فلسطینی-یمنی که با این رویداد ملی فعالیت خود را آغاز کرد، قدردانی کرد.

وی از گام‌های نزدیک‌شدن عربی با سوریه که از زمان اعلام تفاهم عربستان و ایران تحت حمایت چین سیر صعودی به خود گرفت، استقبال کرد و افزود: آتش‌بس در یمن که یک سال پیش بود، به دلیل توسعه توافق حاصل شد و توان موشکی ارتش یمن توانست دشمن را در عمق عربستان و امارات هدف قرار دهد.

خالد عبدالمجید، رئیس انجمن برادری فلسطین و یمنی نیز به نوبه خود تأکید کرد که تبلیغات این انجمن از ریشه های تاریخی و پیوندهای برادری بین مردم فلسطین و یمن نشأت می گیرد.

وی با اشاره به تلاش برای تقویت انسجام بین انقلاب‌های دو ملت و مسائل مشترک بر اساس اهداف، اصول و نقاط آغازین ملی و فراگیر، بر نقش و مواضع اصولی یمن در قبال حقوق ملت فلسطین تأکید کرد.

دکتر خلف المفتاح، مدیرکل بنیاد بین المللی قدس نیز به نوبه خود بر لزوم آموزش ملت های عربی و اسلامی در مورد توطئه هایی که در منطقه انجام می شود، تأکید کرد تا مسائل را بر اساس حقیقت آن درک کرده و به دنبال آن به صورت صحیح با آنها مقابله کنند.

وی برای جمعیت برادری در دستیابی به اهداف خود برای مقابله با نقشه ها و پروژه آمریکایی- صهیونیستی در منطقه ابراز موفقیت کرد.

دکتر طلال ناجی، دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین در سخنرانی خود از طرف گروه های مقاومت فلسطین به بیان مواضع اصولی یمن و حمایت از آرمان فلسطین و استواری فلسطینی ها و مردم و مقاومت آنها در برابر دشمن غاصب صهیونیستی برای بازگشت و آزادی سرزمین و استرداد حقوق پرداخت.

وی اشاره کرد: انجمن برادری فلسطین و یمن برای تقویت پیوندهای برادری، همکاری و کار مشترک بین دو ملت در همه زمینه ها و مبارزه مشترک علیه دشمنان ملت تشکیل شده است.

دکتر صابر فلحوط، رئیس کمیته حمایت از مردم فلسطین نیز به نوبه خود به اهمیت موضوع برادری اعراب و تجسم آن در واقعیت در دفاع از آرمان های عادلانه ملت عرب که مهمترین آن آرمان فلسطین است اشاره کرد.

در این جشنواره، فیلم مستندی با عنوان (فلسطین در قلب یمن) به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha