سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یمن

حوزه/ سلیم المنتصر گفت: با وجود ویروس کرونا بدون شک "روز جهانی قدس" در یمن فعالیت های بسیاری که یاری ملت یمن از برادرانشان در فلسطین محسوب می شود، انجام می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، انجمن علمای یمن در آستانه روز جهانی قدس در بیانیه‌ای بر اهمیت حفظ و احیای روز جهانی قدس تاکید و اعلام کرد؛ که روز قدس باید به روز تاریخی برای بسیج عمومی و آمادگی جهادی مستمر جهت آزادسازی مسجدالاقصی تبدیل شود.

در این بیانیه همچنین بر لزوم حمایت مالی از جنبش‌های جهادی و مقاومت فلسطین و لبنان و یاری رساندن آنها برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید شده است.

همچنین  عبدالملک بدر الدین الحوثی به مناسبت روز جهانی قدس، در مراسمی که به همت کمیته جهانی بزرگداشت روز قدس برگزار شد؛ سخنرانی کرد و "روز قدس را موجب افزایش سطح آگاهی امت اسلامی نسبت به خطر رژیم صهیوسنتی و فرصتی برای اقدام عملی و جدی برای آزادی اراضی اشغالی و نجات ملت فلسطین دانست. "

امسال روز جهانی قدس از سال های گذشته به مراتب با اهمیت تر است؛ فقدان فرمانده ارشد نیروی سپاه قدس شهید "حاج قاسم سلیمانی" از یک سو و عادی سازی علنی دولت های خلیجی با رژیم صهیونیستی از سوی دیگر در سایه شیوع ویروس جهانی کرونا اهمیت برگزاری و بزرگداشت این روز را مضاعف کرده است.

هر سال روز جهانی قدس در یمن با تظاهرات میلیونی ملت یمن برگزار می شد. ملت یمن با وجود مصائب و مشکلات گسترده که از سوی دشمن سعودی-آمریکایی و صهیونیستی بر آنها وارد آمده همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستادگی کردند.

امسال با وجود شیوع ویروس کرونا اگر چه ممکن است نتوانند تظاهرات میلیونی برگزار کنند، یمنی ها آماده تر از گذشته در کنار خواهران و برادران فلسطینیشان هستند.

سلیم المنتصر فعال سیاسی یمن در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس در یمن گفت: جایگاه روز جهانی قدس در فرهنگ و وجدان ملت یمن بسیار با اهمیت است و مقاومت همچون روحی است که در جان های آزادگان نفوذ کرده است، آزادگانی که راضی به کوتاه آمدن در برابر مقدسات اسلامی نیستند و نه به تسلیم شدن و کوتاه آمدن در برابر دشمن راضی می شوند.

وی ادامه داد: مسجد الاقصی اولین قبله و سومین حرم شریف در اسلام است و نماد شرف و کرامت امت اسلامی است و برای هر مسلمانی که ذره ای شرف و مردانگی و جوانمردی داشته باشد، ممکن نیست اجازه بدهد این مکان مقدس آلوده شود، بدون اینکه هیچ موضع روشنی داشته باشد در برابر رژیم اشغالگر قدس و علیه هر کسی که از این رژیم دفاع می کند؛ اعم از نیروهای غربی یا هم پیمانانشان و یا طرف های به ظاهر اسلامی و مزدور که در تلاش برای اهانت به کرامت مسلمانان و مقدساتشان هستند.

خون شهدای مقاومت باعث عزت و سربلندی جهان اسلام شد

کارشناس یمنی گفت: در این روز بزرگ شهدای مقاومت اسلامی در اقصی نقاط عالم را فراموش نمی کنیم، شهدایی که جان و خونشان را در راه آزادی فلسطین عزیز و در راه دفاع از مستضعفین در سوریه، عراق، یمن و بحرین و دیگر کشورها فدا کردند و اگر نبود مقاومت و ایستادگی این بزرگواران و در راس آنها شهید سردار سلیمانی (رحمة الله علیه) در برابر توطئه ها و نقشه های صهیونیستی و آمریکایی که توسط برخی کشورها و دولت های عربی اجرا می شود، امروز جهان اسلام زیر قدم های صهیونیستی بود و مقدسات و سرزمین های مقدس و آبروی مسلمانان بازیچه در دست مزدوران و اشغالگران شده بود.

صهیونیست ها دشمن مشترک فلسطینی ها و یمنی ها هستند

فعال سیاسی یمن با اشاره به مصائب ملت یمن از دست رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ادامه داد: آزادگان در یمن که روح و جسمشان از دست تجاوز تروریست های سعودی- آمریکایی جریحه دار است، و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، اولین و مهمترین آرمانشان که همان آزادی قدس است را فراموش نمی کنند. چگونه می توانند این خون ریزی ها را که در یمن به دست صهیونیست ها و آمریکایی ها و کفش های پست و بی ارزششان در منطقه انجام می شود، فراموش کنند.

وی تصریح کرد: مزدورانی که ملت یمن را به دلیل توجه و تمسکشان به اسلام و مخالفت کامل با رژیم صهیونیستی و سیاست های آمریکا که تروریست و شر را در جهان فعال می کند به طور کامل محاصره و مجازات می کنند.

یمنی ها امسال آماده تر از گذشته در کنار برادران فلسطینی هستند

المنتصر با اشاره به شرایط کنونی جهان و شیوع ویروس کرونا گفت: با وجود ویروس کرونا بدون شک "روز جهانی قدس" در یمن فعالیت های بسیاری که یاری ملت یمن از برادرانشان در فلسطین محسوب می شود، انجام می گیرد و آمادگی کامل برای تلاش برای آزادی فلسطین با تمام وسایل، ابزارها و همکاری با تمامی محور مقاومت وجود دارد.

پاک شدن صحن های قدس و حرمیین شریفین از صهیونیست و سعودی به دست جوانان مقاومت

وی در پایان گفت: محور مقاومت اسلامی در کل منطقه  فداکاری های بزرگ و ارزشمندی در راه آزادی فلسطین از خود نشان دادند و مجاهدان یمنی نیز در خط شهدای مقاومت حرکت می کنند. شهدایی که خونشان هرگز هدر نمی رود؛ بلکه تبدیل به آتشی می شود که غیرت و حماسه را در جان های جوانان عزیز ما شعله ور می کند و این جوانان نه تنها قدس شریف را از لوث صهیونیست ها بلکه حرمین شریفین را از پلیدی آل سعود که مزدوران صهیونیست یهودی هستند، پاک می کنند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha