جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی روز قدس سوریه

حوزه/ تحت عنوان "قدس نزدیک تر است" راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردمی و شخصیت های دینی در دمشق برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تحت عنوان "قدس نزدیک تر است" راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردمی و شخصیت های دینی و رهبران احزاب و گرو های سوریه و فلسطین در دمشق برگزار شد.

در این راهپیمایی که توسط کمیته برگزاری روز جهانی قدس هماهنگ شده بود، حاضران پوستر مسجد الاقصی و پرچم های کشور های محور و گروه های مقاومت را به دست گرفته و با سر دادن شعار هایی تأکید کردند: مقاومت تنها را آزادی فلسطین و پایتخت ابدی آن قدس و باز پس گیری حقوق آن است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در بیانیه ای مشترک با بیان اینکه تنها گزینه مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل، تمامی انواع مقاومت است، سیاست یهودی سازی جغرافیایی و جمعیتی در شهر قدس را محکوم کردند و گفتند: احیای روز جهانی قدس، آن را به مسئله ای حاضر و زنده در وجدان فرزندان امت و پیام محکمی به دشمن صهیونیستی تبدیل خواهد کرد.

قدردانی از موضع جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین

تظاهرات کنندگان تمامی اقداماتی که دشمن صهیونیستی با هماهنگی دولت آمریکا و قدرت های مرتجع منطقه در چارچوب معامله قرن و عادی سازی روابط مرتکب می شود را محکوم کرده و از موضع گیری جمهوری اسلامی ایران و سوریه  و محور مقاومت در حمایت از فلسطین قدردانی کردند.

صابر فلحوط رئیس کمیته مردمی حمایت از ملت فلسطین در این مراسم خواستار  اتحاد در مقابله با طرح های صهیونیستی آمریکایی در منطقه شد و بر حفظ مسئله فلسطین تـأکید کرد.

آزادی قدس بیش از هر وقت دیگر نزدیک تر شده است

عبد الله علی صبری سفیر یمن در دمشق نیز اشاره کرد: پایداری ملت یمن و سوریه و ثبات امت مقاومت در مقابله با پروژه های صهیونیستی آمریکایی، دلیلی است بر اینکه آزادی قدس بیش از هر وقت دیگر نزدیک تر شده است.

علیرضا آیتی کاردار سفارت ایران در دمشق با تأکید بر اینکه ایران پشتیبان و حامی مقاومت تا تحقق اهداف عادلانه باقی خواهد ماند، افزود: تهدید های پی در پی دشمن علیه ایران و هم پیمانان آن، مشکلات دشمن صهیونیستی را حل نخواهد کرد ومانع سرنگونی آن نخواهد شد.

همچنین زیاد الصغیر ابو حازم دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح انتفاضه گفت: احیای روز جهانی قدس انجام می گیرد تا قدس و مقدسات و فلسطین در ذهن آزادگان و انسان های شریف جهان تا آزادی سرزمین و برپایی دولت فلسطین و بازگشت حقوق ملت آن باقی بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha