جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست عربی

حوزه/نشست عربی "متحد علیه معامله قرن و طرح الحاق" به صورت مجازی و با مشارکت قاسم صالح دبیرکل احزاب عربی، یاسین حمود مدیرکل مؤسسه بین المللی القدس و شخصیت ها و نمایندگان هیئت ها و حزاب لبنانی، فلسطینی و عربی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نشست عربی "متحد علیه معامله قرن و طرح الحاق" به صورت مجازی و با مشارکت قاسم صالح دبیرکل احزاب عربی، یاسین حمود مدیرکل مؤسسه بین المللی القدس و شخصیت ها و نمایندگان هیئت ها و حزاب لبنانی، فلسطینی و عربی برگزار شد.

عونی الکعکی عضو اتحادیه روزنامه نگاران گفت: این باعث افتخار اتحادیه روزنامه نگاران است که این نشست را که با عنوان فلسطین است را برگزار کند. فلسطین در قلب، خون و رگ هر شهروند عربی مسلمان و مسیحی قرار دارد.

معن بشور از اعضای دیگر اتحادیه روزنامه نگاران گفت: این نشست با حضور ۱۰۲ شخصیت عربی از رهبران گروه های مقاومت فلسطین و لبنان و تعدادی از دبیر کل های احزاب عربی، اتحادیه ها و شخصیت های اسلامی، ملّی و قومی و همزمان با چهاردهمین ساگرد پیروزی جنگ سی و سه روزه لبنان علیه رژیم صهیونیستی و پیروزی مقاومت فلسطین در غزه در تابستان ۲۰۱۴ میلادی برگزار شد.

بیانیه پایانی این نشست به شرح زیر است:

*طرح الحاق کرانه باختری تکمیل کننده معامله جنایتکارانه قرن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حذف مسئله فلسطین و تسلط دشمن صهیونیستی بر تمامی فلسطین و برپایی دولتی یهودی و نژاد پرست اعلام کرده است. 

ما قاطعانه مخالفت خود را با این جنایت قرن اعلام کرده و آن را تجاوز آشکار علیه ملت فلسطین و جنایت علیه انسانیت می دانیم که توسط دولت نژاد پرست آمریکا حمایت و پشتیبانی می شود.

*این نشست از موضع شجاعانه و یکپارچه فلسطین در مخالفت با جنایت قرن و طرح الحاق کرانه باختری حمایت می کند و آن را گام اساسی در مقابله با دشمن و سیلی محکم و قوی به رژیم اسرائیل می داند.

نشست عربی، نشست جنبش حماس و جنبش فتح را اقدامی صحیح دانست و خواستار تقویت و توسعه آن شد تا تمامی نیرو های مقاومت فلسطین در دایره آن قرار گیرد.

*این نشست موضع گیری اخیر اردن را گامی مناسب در جهت مقابله با طرح الحاق کرانه باختری و دره اردن دانست و خواستار گسترش این موضع گیری ها در جهت تشکیل جبهه وسیعی از کشور ها از سوریه تا لبنان و مصر برای سرنگونی اینگونه طرح ها شد.

*مسئله فلسطین، یک مسئله عادلانه عربی، اسلامی و انسانی است و فلسطین به دامن اهالی فلسطین و امت بازخواهد گشت و آزادی می آید و اشغالگری از بین می رود.

* نشست عربی، جنگ های نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه ای که ایالات متحده آمریکا علیه برخی از کشور های منطقه و ملت های آن با هدف ایجاد آشوب و اشغالگری راه می اندازد را محکوم می کند. و همچنین بر محکوم بودن محاصره ظالمانه و تحریم های جنایتکارانه اقتصادی علیه کشور های مقاومت تأکید می کند و قوانین محاصره سوریه، فلسطین، لبنان، یمن، ایران، ونزوئلا و غیر آن را از خروجی های معامله قرن و زمینه سازی برای اجرای آن می داند که این مسئله با قوانین بین المللی در تناقض است.

* این نشست عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را محکوم کرده و آن را جنایت و خیانت به مسئله فلسطین می داند که برخی سازمان ها، هیئت ها و افراد در جهت آن حرکت کردند، لذا از آنان می خواهیم که فوراً عادی سازی روابط را متوقف کرده و تمامی روابط و ارتباطات با رژیم غاصب را قطع کنند.

* نشست عربی با بیان اینکه دیگر مذاکرات و طرح های سازشکارانه فایده ای ندارد، تصریح کرد: گزینه مقاومت، تنها راه برای آزادی سرزمین و باز پس گیری حقوق و مقدسات است.

* این نشست امت عربی و اسلامی را به کنار گذاشتن اختلافات و وحدت صفوف و توجه به مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی امت و حمایت از موضع یکپارچه فلسطینی ها در مخالفت با پروژه های حذف مسئله فلسطین که آخرین آن معامله قرن و طرح الحاق است، دعوت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha