پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
"جرد کوشنر" داماد دونالد ترامپ

حوزه/ "فیصل الفایز" از دخالت "جرد کوشنر" داماد دونالد ترامپ در تحولات اخیر اردن خبر داد و گفت: بدون شک "کوشنر" در این قضیه نقش داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "فیصل الفایز" رئیس مجلس اعیان اردن از دخالت "جرد کوشنر" داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در تحولات اخیر اردن خبر داد و گفت: بدون شک "کوشنر" در این قضیه نقش داشته است.

وی در گفت‌وگو با "روسیا الیوم" با بیان اینکه اردن ستون استقرار خاورمیانه است و غرب از اهمیت ژئوپلتیک اردن مطلع است، افزود: دولت ترامپ به این مسائل توجهی نداشت که استقرار اردن موجب استقرار منطقه است.

این مقام اردنی ادامه داد: زمانیکه ترامپ از معامله قرن رونمایی کرد و ۱۵ درصد از اراضی فلسطین را به فلسطینی ها داد تا مسئله فلسطین را به حساب اردن حذف کند، پادشاه اردن با این مسئله مخالفت کرد و در نتیجه کوشنر و ترامپ علیه او توطئه کردند و همچنین روابط پادشاه اردن و ترامپ طبیعی نبود و سردی این روابط آشکار بود و ترامپ تصمیمات پادشاه اردن را قبول نداشت.

الفایز تصریح کرد: ملک عبد الله دو هزینه موضع گیری قومی و مخالفت با معامله قرن و عدم تسلیم در برابر سیاست آمریکا در منطقه را پرداخت و همچنین مورد تحریم اقتصادی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نمی توان هیچ کس را به نقش داشتن در این فتنه متهم کرد، افزود: روابط اسرائیل و ترامپ و سیاست های خصمانه آن علیه اردن معروف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha