جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الصالح

حوزه/ معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین : عادی سازی کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی در واقع اهمیت و ارزش زیادی ندارد ، زیرا این حاکمان مزدور هستند و در مدار استعمار آمریکا حرکت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ عبد الله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین در یادداشتی اختصاصی برای سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه نوشت:  

"دوماه زمان بسیار محدود و دشواری برای نجات ترامپ و نتانیاهو است"

ما دوماه با انتخابات آمریکا که در آن ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات رقابت می کند، فاصله داریم. این دوره و زمانی است که به طور معمول و عادی زمان بحرانی و اتفاقات غافلگیر کننده است. دوره و زمانی برای جمع آوری سلاح های مختلف و آماده باش آنها برای پیروزی بر دشمن است و جزئیات دیگری که جای شرح آن  این جا نیست. بلکه ما بر روی مسابقه پر شوری که ترامپ می خواهد در سطح سیاست خارجی موفقیت و دستاورد برای دولتش در کارنامه خود ثبت کند، متمر کز می شویم، آن هم  به خاطر متقاعد کردن رای دهندگان که به آنها ثابت کند همچنان ایالات متحده آمریکا ابر قدرت در سطح جهان است. چرا که در آمریکا شک و تردید در خصوص قدرت و توانایی ترامپ برای حفظ جایگاه آمریکا به عنوان یک قدرت بزرگ وجود دارد و این نکته ای است که دموکرات ها در تبلیغات انتخاباتی خود بر آن متمرکز شده و بر آن تاکید می کنند .

ترامپ شرط بندی می کند تا سفید پوستان نژادپرست آمریکایی به او رأی دهند و می خواهد که این را برای رای دهندگان یهودی تضمین کند، بنابراین سیاست خارجی آمریکا دستاوردی جز برای رژیم صهیونیستی ندارد.

انتقال سفارت آمریکا به قدس، طرح معامله قرن، تلاش برای فشار آوردن بر دولت های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا جایی که ناظران مطمئن نیستند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا است یا رئیس جمهور رژیم صهیونیستی ؟

و یا پومپئو وزیر خارجه آمریکا است یا وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ؟

پس چرا علی رغم تظاهرات هایی که بیش از یک ماه است علیه ماندن وی در سمتش و یا نامزدی مجدد وی برای انتخابات آینده ادامه داشته این همه  اصرار بر نجات نتانیاهو و جلوگیری از سقوط وی وجود دارد ؟

پومپئو وزیر خار جه آمریکا ۱۰،۷۴۵ کیلومتر مسافت سفر به تلابیب داشته و در فرودگاه این رژیم هواپیمایش فرود آمده است.در لحظات بحرانی انتخابات چه اهداف و انگیزه هایی از این مقدار سفر به رژیم صهیونیستی وجود دارد و حقیقت ما جرا چیست؟

سپس خود پومپئو مسافت ١,٨٥٢ کیلومتر را فاصله بین تلابیب و خر طوم را طی می کند برای دستیابی به وعده عادی سازی بین خرطوم و رژیم غاصب قدس با سوء استفاده از نیاز شدید سودان به خط زدن نام سودان از لیست تروریستی و دیداری که بین رئیس جمهور سودان و نتانیاهو در اوگاندا مدتی پیش انجام شد و یک هفته پیش از تلاش سودان برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی، سخنان مشاور در امور خارجه سودان (مدعی شده بود که کشورش برای عادی سازی روابط با اسرائیل تمایل دارد) که پس از سخنرانیش  از مسولیت و پستی که داشت کنار گذاشته شد.

آیا عادی سازی مشکلات ترامپ و نتانیاهو را حل می کند؟  

تلاش های زیادی برای تکمیل و به نتیجه رساندن پروژه عادی سازی بین امارات و رژیم غاصب قدس وجود دارد و دوشنبه آینده این پروژه ادامه می یابد و یک هیئت صهیونیستی به ریاست مشاور امنیت ملی صهیونیستی و یک هیئت آمریکایی شامل جارد کوشنر مشاور ترامپ و نماینده و فرستاده آمریکا که این دومین پیروزی و دستاورد بعد از انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف  تلقی شود. در واقع چرا این همه عجله برای عادی سازی اسرائیل با امارات موجود دارد و آیا عادی سازی مشکلات ترامپ و نتانیاهو را حل می کند؟

اوج ورشکستگی سیاست خارجی آمریکا این است؛ که عادی سازی رسمی با مزدوران آمریکا تنها دستاورد سیاست خارجی آمریکا در دوره ترامپ است.

معامله قرن تاکنون جز جوهر بر صفحات کاغذ و وعده های بی ارزش نقشه جدید برای منطقه چیزی نبوده و دستاوردی نداشته است و همچنان شک و تردید زیادی در توانایی ترامپ در موفقیت انتخابات آمریکا و جود دارد و همچنین شک و تردید در توانایی و قدرت نتانیاهو در غلبه بر  رسوایی ها و فرار وی از محاکمه وجود دارد. همچنین موفقیت عادی سازی بین حاکمانی که در اصل مزدورانی بیش نیستند محل شک و تردید قرار دارد. از آنجا که عادی سازی موافقت ملی و مردمی را در بر نداشته تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد، همانطور که در اردن، مصر و کشورهای دیگر نیز تجربه شده است.

نکات مهمی که همه باید بدانند:

۱ - عادی سازی کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم  صهیونیستی در واقع اهمیت و ارزش زیادی ندارد ، زیرا این حاکمان مزدور هستند و در مدار استعمار آمریکا حرکت می کنند ، بنابراین عادی سازی آنها به هیچ وجه ارزش و دستاودی برای آنها ندارد ، علاوه بر این که صهیونیست ها در تلاشند تا با چنین اقداماتی و ترویج آن ضمن به راه انداختن  جنگ روانی علیه محور مقاومت اراده ملت فلسطین را در هم شکنند.

۲- این عادی سازی به هیچ وجه تاثیر منفی بر نقش ایران و محور مقاومت در منطقه ندارد، بلکه به عکس کشورهای ضد صهیونیستی و عادی سازی با یکدیگر  تاکید می کنند که رژیم غاصب قدس و دولت های استعماری جدید در منطقه آینده ای ندارند؛ زیرا آنها برای خودشان کار می کنند و منطقه را به نفع خودشان و در ضمن  پروژه های خود بدون در نظر گرفتن هیچ گونه منفعتی برای کشورهای عادی ساز و ملت های آنها در نظر می گیرند.

۳- نتیجه عادی سازی برای دولت ها و ملت های منطقه بسیار زیان بار است و دولت ها بیشترین ضرر را در این راستا می بینند و حاکمان امارات اولین کسانی هستند که هزینه آن  را پرداخت می کنند و در فردایی نزدیک  شاهد آن خواهیم بود.  

شیخ عبد الله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین

۶محرم ۱۴۴۲ه.ق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha