جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسین

حوزه/ گروه های فلسطینی بر ضرورت پایان دو دستگی سیاسی داخلی و تشدید مقاومت فراگیر در کرانه باختری و مقابله با پروژه الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گروه های فلسطینی بر ضرورت پایان دو دستگی سیاسی داخلی و تشدید مقاومت فراگیر در کرانه باختری و مقابله با پروژه الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل تأکید کردند.

ماهر مزهر از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین طی سخنانی به نمایندگی از گروه های فلسطینی در یک کنفراس مطبوعاتی که به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد اشغال فلسطین "یوم النکبه" از سوی "کمیته عالی راهپیمایی بازگشت و مقابله با معامله قرن" در منطقه ملکه شرق شهر غزه برگزار شد، خواستار پایان دو دستگی در گروه های فلسطینی شد.

مزهر پایان دو دستگی و ایجاد ساز و کار سیاسی و رهبری را برای مقابله با تجاوز ها و طرح های اسرائیل ضروری دانست و گفت: باید تصمیم های شورای های مرکزی و ملّی اجرایی شود و از توافق نامه اسلو (توافق نامه صلح که بین اسرائیل و سازمان آزادی بخش امضا شده) و تعهدات امنیتی و اقتصادی آن خارج شد.

عضو جبهه مردمی آزادی فلسطین بر فعال سازی مقاومت فراگیر در برابر هرگونه توطئه رژیم صهیونیستی و مقابله با پروژه الحاق اراضی فلسطین تأکید کرد و کشور های جهان را به حمایت از فلسطینی ها در برابر جنایت های رژیم اسرائیل دعوت نمود.

وی بر مخالفت گروه های فلسطینی با تمامی انواع عادی سازی روابط با اسرائیل تأکید کرد و آن را جنایت، خیانت و ضربه به پیکره ملت فلسطین و جانفشانی های آن دانست.

شایان ذکر است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با "بنی گانتز" رئیس حزب "آب و سفید" توافق کرده که از ماه ژوئیه آینده، عملیات الحاق بخش گسترده ای از کرانه باختری را آغاز کند.

برآورد های فلسطینی نشان می دهد که این طرح بیش از ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را فرا می گیرد.

بیانیه جنبش حماس: عادی سازی روابط موجب افزایش جنایت رژیم اسرائیل می شود

جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد اشغال فلسطین "یوم النکبه" بیانیه ای صادر کرد و گفت: تاریخ معاصر هیچ جنایتی به موازات جنایت اشغال فلسطین و آوارگی فلسطینی ها و بیرون راندن آنان از سرزمین خود توسط اشغالگران در سال ۱۹۴۸ میلادی ندیده است. گروهک های اسرائیلی در این سال یک جنگ جنایتکارانه علیه ملت مظلوم فلسطین آغاز کرده و علیه آن مرتکب کشتار های وحشیانه شده و آنان را از سرزمین خود بیرون راند و املاک آنان را تصرف کرده و آثار آبادانی آنها را نابود کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۵ ماه می، می آید تا آن تاریخ را که در حافظه ملت فلسطین حک شده و با نشانه های درد و جانفشانی میلیون ها فلسطینی همراه است، به یاد بیاورد. این نشانه ها بر پیشانی نسل اول که ۷۲ سال پیش توسط گروهک های وحشی اسرائیلی به زور  از سرزمین خود بیرون رانده شدند تا نسل های بعدی فلسطینی نقش بسته است.

ملت فلسطین طی هفتاد و دو سال ایستاده، بدون اینکه تسلیم شود

این جنبش ادامه داد: ملت فلسطین طی هفتاد و دو سال ایستاده، بدون اینکه تسلیم شود یا عقب نشینی کند. اشغالگر نا امید شد، امّا ملت مقاوم ما ناامید نشدند، لذا رژیم اشغالگر بعد از ناامیدی از شکستن اراده ملت ما به دنبال این است که از طریق معامله قرن به حضور خود در اراضی ما مشروعیت بود و دره اردن و شهرک ها را به اسرائیل الحاق کند.

حماس خطاب به ملت فلسطین گفت: سکوت شما دشمن را فریفته کرده، امّا طولی نمی کشد که این سکوت از بین می رود. شما سکوتی هستید که اگر سخن بگوید، کلامش آتش و خون است. در سالروز یوم النکبه جهانیان به قهرمانی های ملت، شهدا، اسرا و مجروحین فلسطینی و ثبات و جانفشانی این ملّت و اصرار آن بر تمسک به حقوق خود به ویژه حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود پی خواهند برد.

جنبش حماس به ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و سایر مناطق درود فرستاد و آنان را به مشارکت فعال و گسترده در فعالیت های یوم النکبه دعوت کرد و با تمامی پروژه هایی که با هدف حذف مسئله فلسطین و کاهش حقوق ملت فلسطین به ویژه معامله قرن و طرح الحاق اراضی فلسطین اعلام مخالفت کرد.

مقاومت مسلحانه، گزینه راهبردی برای دفاع از فلسطین است

این جنبش اسلامی بر حق ملت فلسطین در مقاومت مقابل اشغالگران با تمامی امکانات به خصوص مقاومت مسلحانه که گزینه راهبری برای دفاع از ملت و باز پس گیری حقوق به شمار می رود، تأکید کرد و خواستار تمسک به گزینه مقاومت فراگیر شد.

جنبش حماس بر گزینه وحدت ملّی به عنوان اصل اساسی در مقابله با اشغالگران و طرح های آن تأکید نمود و گفت: این جنبش برای تحقق وحدت ملی در بسیاری از موارد کوتاه آمده است.

جنبش مقاومت اسلامی با بیان اینکه اسرای فلسطینی در اولویت ما قرار دارند و از هیچ تلاشی برای آزادی آنان از زندان های رژیم اسرائیل دریغ نخواهد کرد، گفت: جنبش حماس با تمامی انواع عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل مخالف است و آن را ضربه ای به پیکر ملت فلسطین می داند که دشمن صهیونیستی را به ارتکاب جنایت ها و تجاوز های بیشتری علیه ملت فلسطین و مقدسات آن تشویق می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha