پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جنبش حماس

حوزه/ جنبش حماس هرگونه راه حلی که برای حذف مسئله آوارگان فلسطین و پایان حق برگشت مطرح می شود، از جمله معامله قرن را نمی پذیرد و آن را حق فردی و قانونی می داند که قابل کنار زدن نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش حماس هرگونه راه حلی که برای حذف مسئله آوارگان فلسطین و پایان حق برگشت مطرح می شود، ازجمله معامله قرن را نمی پذیرد و آن را حق فردی و قانونی می داند که قابل کنار زدن نیست.

جنبش حماس به مناسبت روز جهانی آوارگان در بیانیه ای بر حق بازگشت آوارگان به سرزمین و اراضی که از آنجا آواره شدند، تأکید کرد و تمامی آوارگان فلسطینی را به ضرورت حفظ وحدت و صلابت و دوری از اختلاف دعوت نمود.

جنبش مقاومت از نقش آوارگان فلسطینی که جنگیدید و در برابر اشغاگران مقاومت کرده و از هویت ملّی خود محافظت کردند، تشکر و قدردانی نمود و بر نقش آوارگان فلسطینی در تلاش ملّی و مشارکت در ساختن آینده فلسطین و انتخابات شورای ملّی تأکید کرد.

این جنبش از تمامی کشور ها و دولت هایی که میزبان آوارگان فلسطینی هستند، خواست حقوق انسانی آنان را رعایت کرده و تمامی خدمات را به آنان ارائه دهند.

جنبش حماس آژانس را مسئول مستقیم جامعه آوارگان دانست و گفت: این آژانس باید به تمامی مسئولیت خود در زمینه بهداشتی، آموزشی و ارائه بهترین خدمات عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha