جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ الکسوانی

حوزه/ شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی وجود هرگونه توافق پنهانی میان اردن و مسئولان رژیم اشغالگر در مورد برپایی نماز در مسجدالاقصی در سایه شیوع ویروس کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی در گفتگو با روزنامه فلسطین وجود هرگونه توافق پنهانی میان اردن و مسئولان رژیم اشغالگر در مورد برپایی نماز در مسجدالاقصی در سایه شیوع ویروس کرونا را تکذیب کرد و گفت: هیچ توافقی میان اردن و مجلس اوقاف قدس و رژیم اشغالگر در مورد برپایی نماز در مسجدالاقصی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش دادگاه رژیم اشغالگر قرار است به زودی جلسه ای برای بررسی جایگاه مسجدالاقصی و شایعات در مورد تفاهم میان اسرائیل و اردن در مورد برپایی نماز در مسجدالاقصی در سایه شیوع ویروس کرونا برگزار کند.

در همین زمینه روزنامه عبری "یسرائیل هیوم" اعلام کرده که این جلسه بنا به درخواست برخی شخصیت های راست گرای اسرائیلی در مورد تفاهم با اردن انجام می شود، زیرا این روزها یهودی ها اجازه ورود به مسجدالاقصی و برپایی مراسمات دینی خود در این مکان را ندارند.

شیخ کسوانی در ادامه این گفتگو گفت: دلیلی ندارد که توافق در مورد برپایی نماز در مسجدالاقص پنهانی باشد و مسئله این است که باز بودن درهای مسجدالاقصی به روی نگهبانان مسجد و خطیب و امام مسجدالاقصی موجب خشم یهودیان افراطی شده است و باعث شده آنها به دادگاه رژیم اشغالگر روی بیاورند و شایعاتی را در مورد توافق پنهانی میان اردن و رژیم اشغالگر مطرح کنند تا شهروندان مسلمان را علیه اوقاف قدس تحریک کنند.

وی افزود: معلق شدن ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی از تاریخ ۲۳ مارس گذشته بنا به درخواست علما و مسئولان بهداشتی و با هدف حفظ جان و سلامتی نمازگزاران در سایه شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha