جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقاومت

حوزه/ شرط تحقق این مهم، آن است که مقاومت به کار خود در منطقه ادامه دهد، تسلیم اسرائیل نشود و جمهوری اسلامی نیز حمایت‌های خود از مقاومت در منطقه را تداوم ببخشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز ۱۵ می در تاریخ فلسطین با نام «یوم النکبة» یا روز نکبت شناخته می‌شود. این تاریخ، روزی است که در سال ۱۹۴۸ صهیونیست ها رسما تأسیس دولت مجعول «اسرائیل» را در آن اعلام کردند.به وجود آمدن این غده سرطانی یک حادثه اتفاقی نبود، بلکه از نیم قرن پیش از این اتفاق، برای آن برنامه ریزی شده، مقدمات به وجود آمدن آن توسط استعمارگران قرن۱۹ و ۲۰ فراهم شده بود.

تصمیم به تشکیل اسرائیل به ۵۰ سال پیش از روز نکبت باز می گردد؛ در سال ۱۸۹۷ کنگره صهیونیستی با حضور سران یهود تشکیل می‌شود و تصمیم گرفته می‌شود کشوری یهودی را بنا کنند و فلسطین به عنوان مکان آن در نظر گرفته می‌شود. مذاکره با بریتانیا برای تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین آغاز می‌شود، در سال ۱۹۱۶ رهبران سازمان جهانی صهیونیست و آژانس بین المللی یهود با ارسال نامه ای به اعضای هیئت دولت و مجلس عوام انگلیس خواستار ایجاد یک دولت یهودی برای اسکان یهودیان گوشه و کنار جهان می‌شوند.با وجود مخالفت هایی که همواره در دیانت یهود در خصوص بازگشت به فلسطین وجود داشته اما این اندیشه با حمایت سرمایه داران یهودی اروپایی و آمریکایی به مرور توسعه یافت. صهیونیزم زاییده رنسانس فرهنگی یهودیان اروپا است.

سرشکستگی عرب های سازشکار و شکست اسرائیل از عرب های غیور مقاومت

 کشورهای عربی اگر چه از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی جنگ های متعددی با این رژیم انجام دادند اما در تمام این جنگ ها شکست خورده و رژیم صهیونیستی مناطق بیشتری از خاک فلسطین را اشغال نمود. مهم ترین جنگ بین اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ رخ داد که به جنگ ۶ روزه معروف است، رهبری این جنگ را جمال عبدالناصر بر عهده داشت که منجر به اشغال کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و ارتفاعات جولان توسط رژیم صهیونیستی شد.

تنها جنگی که بین رژیم اشغالگر قدس و کشوری عربی انجام شد و هیمنه این دولت جعلی را در جهان شکست جنگ با حزب الله لبنان بود. پیروزی حزب الله لبنان در سال ۲۰۰۶ در برابر اسرائیل را باید نماد بازگشت غرور اعراب دانست؛ تنها جنگی بین یک کشور عربی با اسرائیل که  رژیم صهیونیستی متحمل تلفات  بیش تر و شکستی تاریخی شد.

در حالی که ۷۲ سال از تاسیس این رژیم جعلی در خاک فلسطین می گذرد ،جبهه عبری با هم پیمانان خود اعم از کشورهای غربی،آمریکا و برخی از کشورهای عربی و در راس آن عربستان سعودی در مقابله با جبهه محور مقاومت با وجود توطئه ها و برنامه ریزی های متعدد متحمل شکست های پی در پی شدند.

شکست اسرائیل در جنگ های ۳۳ روزه لبنان،۸  و ۲۲ روزه غزه، عقب نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان در سال ۲۰۰۰، شکست در جنگ سوریه  از جمله جنگ هایی است که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را در جهان در هم شکست.تا آنجا این رژیم ناچارشده است به طور غیر مستقیم و از طریق جنگ های نیابتی همچون جنگ یمن با همدستی با سعودی ها علیه محور مقاومت وارد شود.

ماجرای اشغال لبنان و تاسیس فلسطین دوم اشغالی از زبان سید شهدای مقاومت

رژیم صهیونیستی که سعی داشت در جنگ ۳۳ روزه لبنان این کشور را اشغال کند و لبنانی ها را همچون فلسطینی ها از سرزمینشان اخراج کند بعد از ایجاد فجایع گسترده در طول ۳۳ روز در لبنان شکست مفتضاحانه ای را متحمل شدند.

شهید "حاج قاسم سلیمانی" در گفت و گویی که با پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری که پیش از این انجام داده بود در این خصوص گفت: "آن چیزی که به رژیم صهیونیستی  برمی‌ گشت این بود که رژیم، یک اردوگاه بزرگ را در فلسطین با تعدادی کشتی پیش‌بینی کرده بود؛ اردوگاه برای اینکه هر تعدادی می‌توانند از مردم لبنان را بگیرند و در ابتدا به یک اردوگاهی در داخل فلسطین که تا سقف ۳۰ هزار نفر پیش‌بینی شده بود منتقل بکنند و بعد در این اردوگاه، نفرات را تفکیک کنند، آن‌هایی که افراد عادی هستند را منتقل کنند به کشورهای دیگر و آن‌هایی که از دید آن‌ها مجرم هستند یا وابستگی سازمانی به حزب‌الله دارند را دستگیر بکنند. کشتی را هم آماده کرده بودند که آن کوچ را انجام بدهند؛ لذا جنگ در این مرحله برخلاف همه‌ جنگ‌ها خشک و تر را می‌سوزاند."

آخرین سال های عمر نکبت اسرائیل

بعد از پیروزی حزب الله لبنان علیه تجاوز سنگین و همه جانبه رژیم صهیونیستی، شکست پذیربودن این رژیم در جهان نه تنها بر همه ملت های مستضعف و حتی حامیان عربی، غربی و آمریکایی ها آنها معلوم شد؛ که نشانه های آغاز افول این رژیم برای خود صهیونیست ها نیز بر ملا شده است.

به نقل از رای الیوم، اسحاق بریک ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به تهدیداتی که این رژیم را تهدید می‌ کند، پرداخت. وی ضمن اذعان به شکنندگی اوضاع امنیتی این رژیم اعلام کرد: اسرائیل توان دفاع از جبهه داخلی در جنگ آتی را ندارد.

آری شاویت تحلیلگر صهیونیست هم در مقاله‌ ای که روزنامه عبری زبان هاآرتص آن را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد، تاکید کرد: اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌ کشد. فلسطینیان ثابت کردند که در سرزمین فلسطین ریشه دار هستند، حال آنکه اسرائیلی‌ها ثمره یک دروغی بنام سرزمین وعده داده شده می‌باشند. اسرائیل در سراشیبی زوال و نابودی قرار گرفته است و نفس‌های آخر خود را می‌کشد، اسرائیلی‌ها ثمره دروغ ساخته و پرداخته شده جنبش صهیونیسم در مورد هولوکاست و سرزمین وعده داده شده می‌باشند.

این تحلیلگر صهیونیست ضمن تاکید بر ضرورت مهاجرت و ترک این رژیم با توجه به عدم پایان اشغالگری تحقق صلح می‌افزاید: وضعیت اسرائیل نابسامان است، اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد، در آن صورت دیگر امکان زندگی کردن در اسرائیل وجود نخواهد داشت و باید اسرائیلی‌ها رهسپار برلین و سان‌فرانسیسکو شوند.

بعد از اظهارات و شواهد علنی موجود می توان به خوبی احساس کرد که در حال حاضر نشانه های فروپاشی این رژیم جعلی بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است؛ پیش بینی های "سید مقاومت" و "رهبر معظم انقلاب اسلامی" در خصوص  نابودی نزدیک این رژیم البته به شرط تحقق شروطی که لازمه آن ادامه مقاومت اسلامی در سراسرجهان است امری مطابق با واقعیت و حقیقت است.

نابودی اسرائیل به شرطها و شروطها

"سید حسن نصرالله " دبیر کل حزب الله لبنان  طی سخنانی پیش از این با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها از ظهور مهدی موعود (ع) گفته بود: "هم‌ اکنون در فلسطین اشغالی رژیم غاصبی وجود دارد که نگران حفظ موجودیت سیاسی خویش است و بیم دارد بیش از هشتاد سال عمر نکند."

در همین راستا  دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگویی تفصیلی با دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی ضمن اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ ای درباره عدم وجود اسرائیل در ۲۵ سال آینده، با تشریح خاطره‌ای از ایشان گفت: ما در جلسات داخلی خود در سال‌های گذشته جملاتی از این قبیل را از رهبر انقلاب شنیده بودیم و ایشان به‌ ویژه در سال ۲۰۰۰ یعنی پس از پیروزی بر رژیم صهیونیستی فرموده بودند که اگر ملت فلسطین، مقاومت در لبنان و ملت‌های منطقه به مسئولیت‌های خود به‌ درستی عمل کنند و این راه را ادامه دهیم، بدون شک اسرائیل نمی‌تواند مدت زیادی در منطقه دوام بیاورد.

نابودی نزدیک اسرائل به شرط ادامه مقاومت

"سید مقاومت"، پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره عمر رژیم صهیونیستی را مسئله‌ ای کاملاً جدی دانست و گفت: تمامی داده‌ها، بررسی‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد که چنین اتفاقی (نابودی اسرائیل) رخ خواهد داد؛ اما تحقق این مهم، بدون قید و شرط نیست و شرط و شروطی دارد. شرط تحقق این مهم، آن است که مقاومت به کار خود در منطقه ادامه دهد، تسلیم اسرائیل نشود و جمهوری اسلامی نیز حمایت‌های خود از مقاومت در منطقه را تداوم ببخشد. بنابراین اگر ما مقاومت کنیم و به راه خود در این مسیر ادامه دهیم، شرایط میدانی و واقعی می‌گوید که اسرائیل نیز قادر نخواهد بود ۲۵ سال در منطقه بماند.

نسل جدید مقاومت در قدس نماز می خواند

دبیرکل حزب‌الله لبنان، نقاط ضعف اسرائیل را بسیار و در عین حال، کُشنده دانست و گفت: من از جمله کسانی هستم که به قدرت نسل حاضر اعتقاد دارند و ان ‌شاءالله این نسل وارد فلسطین خواهد شد، در قدس نماز برپا خواهد کرد و دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

کوچ اسرائیلی ها به آرژانتین

بعد از بر ملا شدن نشانه هایی از پایان عمر صهیونیست ها و پیش بینی های مختلف از دوجبهه مقاومت و جبهه صهیونیستی به طور طبیعی صهیونیست ها باید به دنبال مکانی برای ادامه زندگی خود باشند.

در همین راستا محسن پاک آئین کارشناس مسائل سیاسی گفت: "برخی از ناظران سیاسی احتمال می دهند خرید گسترده زمین درپاتاگونیا توسط اسرائیل به دنبال پیش بینی آیت الله خامنه ای مبنی بر فروپاشی اسرائیل تا بیست و پنج سال دیگر باشد. این افراد معتقدند رژیم صهیونیستی با آینده نگری در صدد یافتن سرزمین جدیدی برای یهودیان در صورت تحقق پیش بینی رهبر انقلاب اسلامی است.منابع آرژانتینی خرید گسترده زمین در پاتاگونیا توسط اسرائیل و با کمک سرویس های مخفی بریتانیا و عناصر طرفدار صهیونیسم را تائید کرده و اخیرا تعدادی از رسانه های آرژانتین از خرید اراضی پاتاگونیا توسط 'جو لیو' یک میلیاردر انگلیسی برای اسکان دهها هزار اسرائیلی ابراز تعجب و نگرانی کرده اند".

برگ های پایانی دفتر جنایات صهیونیست ها

دفتر جنایات رژیم اشغالگر قدس که بیش از ۷ دهه اشغالگری و جنایات کم نظیر با هم پیمانان عربی و غربیشان را در منطقه ثبت کرده اند، به برگ های آخر خود رسیده است و رژیم صهیونیستی در این سال های پایانی عمر نحسش از هرگونه توطئه و فتنه انگیزی در جهان اسلام مضایقه نمی کند. الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی، برنامه ریزی برای تحقق معامله قرن، شهرک سازی های گسترده، تخریب خانه های اسرا و مجاهدان فلسطینی، قتل کودکان و جوانان در برابر چشم خانواده هایشان و ایجاد اختلاف و درگیری در کشورهای اسلامی و هزاران ماموریت جاسوسی و امنیتی علیه کشورهای اسلامی آخرین دست و پازدن های این رژیم دروغین است که در مقابله با جبهه مقاومت از جمهوری اسلامی ایران گرفته تا سوریه و یمن و نیجریه و دیگر کشورهای اسلامی عاجز شده است و باید خود را آماده خروج از فلسطین و مهاجرت به کشور یا کشورهای دیگر نمایند.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    فعلا که با این اوضاع و احوال
  • ناشناس IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 0
    النصر قریب ان‌شاءالله