شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اتحادیه جهانی علمای مسلمان

حوزه/ اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای رسمی نسبت به تلاش های رسانه های گمراه کننده و بدبخت و سریال های بی ارزشی که افکار اشغالگران را ترویج می کنند، هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای رسمی نسبت به تلاش های رسانه های گمراه کننده و بدبخت و سریال های بی ارزشی که افکار اشغالگران را ترویج می کنند، هشدار داد و ضمنی به سریال های خیانت آمیزی از شبکه "ام بی سی" عربستان سعودی پخش می شود اشاره کرد و گفت: هدف از پخش این سریال ها، زیبا جلوه دادن چهره زشت اشغالگران و دعوت به عادی سازی روابط با اسرائیل و همراهی با سیاست جدید عربستان سعودی در دوره ولیعهدی بن سلمان است.

اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه خود امت اسلامی را به قیام در ماه رمضان دعوت کرد و از آنان خواست از مسجد الاقصی و قدس حمایت کرده و با تمام توان در کنار مقدسی ها و فلسطینی ها بایستند و در اشاره به دو سریال "ام هارون" و "مخرج ۷" که با مخالفت و محکومیت گسترده مخاطبان عرب رو به رو شده، بدون اینکه نامی از این دو سریال ببرد، گفت: این تلاش های رسانه ای گمراه کننده به پذیرش ذهنی و عادی سازی روابط مردمی با اشغالگران و صهیونیست ها منجر می شود.

این اتحادیه افزود: در این زمان که با شب های مبارک همزمان شده، امت اسلامی از چهار اپیدمی بزرگ رنج می برد که اولین آن شیوع ویروس کرونا و آثار خطرناک آن، دومی ویروس اشغالگران صهیونیستی، سومی ویروس رسانه های گمراه کننده و سریال های بی ارزشی که افکار دشمنان و اشغالگران و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس و مسجد الاقصی و دوستی با آنان و گذشتن از ارزش ها به خاطر کسب رضایت آنها را ترویج می کند و چهارمی اپیدمی ظلم و استبداد و سرکوب آزادی ها است.

اتحادیه علمای مسلمان در بخش دیگر بیانیه امت اسلامی را به موارد زیر دعوت کرد:

۱- حرکت در مسیر بزرگی، تعالی و عزّت اسلامی، رشد معنوی و احیای ده روز آخر ماه رمضان و تضرع و توسل به خداوند متعال برای رفع این ویروس از بلاد اسلامی و مسلمانان و تمامی کشور های جهان.

۲- ثروتمندان برای تحقق همبستگی ایمانی به نیکی، بخشش و ایثار به ویژه برای آسیب دیدگان کرونا روی بیاورند.

۳- حمایت امت اسلامی از مسجد الاقصی و قدس و پشتیبانی مادی و معنوی از مقدسی ها و فلسطینی ها.

اتحادیه علمای مسلمان ضمن محکوم کردن سریال هایی که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پخش می شود، دهه آخر ماه مبارک رمضان و شب قدر را تبریک گفت و خواستار دعا و توسل برای رفع این بلا از مسلمانان و بازگشت آنان به مساجد شد.

شایان ذکر است که هر سال با آغاز ماه مبارک رمضان سریال های جدیدی در شبکه های تلویزیونی پخش می شود. در گذشته این سریال ها اسرائیل را دشمن اعراب معرفی می کرده و درگیری و مبارزه را پایه و اساس رابطه با اسرائیل می دانست، امّا در سال های اخیر این معادله تغییر کرد و این سریال ها عادی سازی روابط را در هدف خود گنجاندند.

سریال "ام هارون" یکی از این سریال هاست که در شبکه های اجتماعی مورد تقبیح و محکومیت قرار گرفت و همگی خواستار تحریم و توقف تماشای آن شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha