جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انجمن علمای فلسطین

حوزه/ انجمن علمای فلسطین عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی را خیانت دانست و گفت: تعطیلی شبکه هایی که به دنبال عادی سازی روابط هستند، واجب شرعی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای فلسطین عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی را خیانت دانست و گفت: تعطیلی شبکه هایی که به دنبال عادی سازی روابط هستند، واجب شرعی است.

انجمن علمای فلسطین امروز یک کنفرانس مطبوعاتی در مخالفت با عادی سازی روابط با عنوان "فریاد برادران و دین از قلب فلسطین" برگزار کرد که جمعی از علمای فلسطین در آن حضور داشتند.

مروان ابو راس رئیس انجمن علمای فلسطین و رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان شاخه فلسطین در این کنفرانس که در مقر اصلی این انجمن برگزار شد، گفت: ما به عنوان علمای فلسطین و در کنار ما علمای آزاده جهان اسلامی، فرزندان امت را به یاری ملّت مظلوم فلسطین دعوت می کنیم.

وی ادامه داد: آنچه شریعت بیان کرده و علمای امت بر آن اجماع دارند این است که یاری مسلمان بر مسلمان واجب بوده و از اولویت های دین اسلام به شمار می رود و خداوند سبحان مسجد الاقصی را جزء مقدسات مسلمانان معرفی کرده و این مسئله در قرآن و سنت مورد  اشاره قرار گرفته و مسلمانان از قدیم و حاضر بر آن اجماع دارند، لذا آزادی و پاک سازی آن از اشغالگران غاصب، یک واجب شرعی است و سرزمین فلسطین یک سرزمین اسلامی و عربی است که به برکت الاقصی برکت یافته است.

رئیس انجمن علمای فلسطین اشاره کرد: علمای فلسطین اقدام رسانه های منسوب به اعراب و اسلام که با اموال مسلمانان حمایت می شود را در پخش سریال های رمضانی مشکوک و آلوده به تبلیغات صهیونیستی محکوم می کنند.

ابو راس در بخش دیگر بیانیه بیان داشت: به صراحت می گوییم که تماشای این شبکه ها شرعاً حرام و متوقف کردن آن واجب شرعی است، چرا که هدف این برنامه ها یاری یهودیان صهیونیسم (دشمنان امت) علیه مسلمانان فلسطین است.

وی در پایان تأکید کرد: دین ما بی توجهی مسلمان به مسلمان را جنایت انسانی و خلاف شریعت و دین می داند و همچنین این مسئله با دین، عربیت، مردانگی، شهامت و جوانمردی در تعارض است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha