جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای علمای فلسطین

حوزه/ شورای علمای فلسطین به مناسبت ۴۵ سالگرد "روز سرزمین" بر تمسک به مبانی، حقوق، راه مقاومت، وحدت و حق بازگشت تا بیرون راندن دشمن صهیونیستی از کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای علمای فلسطین به مناسبت ۴۵ سالگرد "روز سرزمین" بر تمسک به مبانی، حقوق، راه مقاومت، وحدت و حق بازگشت تا بیرون راندن دشمن صهیونیستی از کشور تأکید کرد.

شورای علما از ملت فلسطین، ساکنان در اردوگاه ها و نقاط مختلف خواست این مناسبت را در خانه خود برپا کرده و در خصوص "روز سرزمین"، جایگاه فلسطین و راه های آزادی آن سخن بگویند.

علمای فلسطین خواستار وحدت تلاش و اقدامات در مقابله با تصمیمات معامله قرن و نتایج آن شدند و رهبران عرب را به توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، توقف درگیری های داخلی و هدایت قطب نما به سمت فلسطین دعوت کردند.

شورای علمای فلسطین اشاره کرد: این وظیفه دینی و ملی و قومی امت عربی و اسلامی است که برای آزادی هزاران زندانی فلسطینی از زندان های دشمن صهیونیستی به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا، تلاش کنند.

تأکید بر پایان چند دستگی، توقف مذاکره با اسرائیل و تحقق وحدت ملّی

شورای علما به پایان چند دستگی فلسطینی که به ضرر منافع ملت است و تلاش برای تحقق منافع و وحدت ملّی، توقف مذاکرات با رژیم اسرائیل و حمایت از مقاومت در کرانه باختری و تمامی فلسطین دعوت کرد و از جهان عربی و اسلامی، شورای امنیت و تمامی سازمان های بین المللی سیاسی و حقوقی خواست از قدس و مسجد الاقصی حمایت کرده و از یهودی سازی آن توسط صهیونیست ها جلوگیری کند.

عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، حرام شرعی است

شورای علمای فلسطین عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را حرام شرعی دانست و از علمای امت خواست فتوا به حرمت آن بدهند.

شورای علما تأکید کرد: هر کس در هر جایگاهی که باشد، تحت هر عنوان با دشمن صهیونیستی تعامل داشته باشد، به خداوند متعال، رسول الله و امتش خیانت کرده است.

شورای علمای فلسطین با آوارگی و مهاجرت فلسطینی ها مخالفت کرد و خواستار اعطای کامل حقوق مدنی، انسانی و سیاسی به آوارگان فلسطینی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha