جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عراق

حوزه/ پارلمان عراق در بررسی اولیه قانون "جرم انگاری عادی سازی روابط و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی" را به تصویب رساند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پارلمان عراق در بررسی اولیه قانون "جرم انگاری عادی سازی روابط و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی" را به تصویب رساند و مجازات ناقضان این قانون را اعدام اعلام کرد.

این قانون در نسخه اصلی خود متشکل از ۱۰ بند اصلی بوده و شامل؛ جرم انگاری هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، ممنوعیت برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و هرگونه روابط با این رژیم اشغالگر است.

در این قانون آمده است: این ممنوعیت تمامی عراقی ها چه در داخل و چه در خارج، از جمله مسئولین، کارمندان دولت، مأمورین به خدمت عمومی، نظامیان، اشخاص مقیم در عراق، تمامی نهاد های دولت، دولت های اقلیم ها، پارلمان و اداره های آن، رسانه های عراقی، شبکه های اجتماعی، موسسات و سازمان های جامعه مدنی عراق، شرکت های خصوصی، شرکت ها و موسسات خارجی و سرمایه گذاران بیگانه در عراق را شامل می شود.

این قانون نقض این مصوبه را خیانت بزرگ برشمرده و مجازات آن را اعدام، اعلام کرد و گفت: اگر همکاری یا ارتباط شرکت های خارجی فعال در عراق با رژیم صهیونیستی، اثبات شود، این شرکت ها از کشور اخراج می شوند.

در مقدمه این قانون آمده است: بر اساس حفظ مبانی ملّی، اسلامی و انسانی در عراق و با توجه به خطر بزرگی که با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل به وجود می آید، این قانون به تصویب می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha