شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الخطیب

حوزه/ شیخ علی الخطیب به شدّت مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کرد و گفت: اگر لطف الهی نبود، نزدیک بود این حادثه به فاجعه انسانی منجر شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به شدّت مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کرد و گفت: اگر لطف الهی نبود، نزدیک بود این حادثه به فاجعه انسانی منجر شود و این اقدام نقض آشکار حاکمیت سوریه و به خطر انداختن جان شهروندان به شمار می رود.

حمله آمریکا تکمیل کننده تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه است

شیخ الخطیب ضمن اینکه از شورای امنیت و سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی خواست این تجاوز بی سابقه را محکوم کند و  این حمله آمریکا را تکمیل کننده تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه دانست که نشان می دهد پروژه صهیونیستی آمریکایی به اجرای جنایت ها و تجاوز های خود ادامه می دهد و هیچ قدرت بازدارنده ای غیر از مقاومت که بر بازوان مردان آن در بازدارندگی تجاوز تکیه داریم، وجود ندارد.

سخن از بی طرفی، سخنی شاعرانه و غیر واقعی و از حقیقت خالی است

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سخن از بی طرفی، سخنی شاعرانه و غیر واقعی و از حقیقت خالی است و اگرچه از روی حسن نیت باشد، باید از جریان آن در میان مردم جلوگیری شود، گفت: این مسئله زمانی مطرح می شود که فشار ها علیه لبنان شدّت گرفته و لبنان به این فتنه انگیزی ها و هیاهو ها که برای کسب رضایت بیگانه انجام می گیرد، نیازی ندارد.

وی افزود: این طرح موجب وارد شدن ضربه به مقاومت می شود که در کنار ارتش و ملت از حاکمیت و استقرار لبنان محافظت کرد و به ضرر منافع ملّی است و اهداف دشمن اسرائیلی را که از طریق جنگ نظامی و تروریسم تکفیری به نتیجه رسید، تحقق می بخشد.

مقابله با پروژه صهیونیستی آمریکایی و ایستادگی در برابر آن ضروری است

شیخ الخطیب بر ضرورت مقابله با پروژه صهیونیستی آمریکایی و ایستادگی در برابر آن تأکید کرد و آن را مسئولیت ملّی در بازگرداندن حاکمیت و رهایی از تحریم های ظالمانه علیه لبنان دانست و گفت: اولین گام برای رونق اقتصادی، رهایی از دست فشار ها و دیکته های آمریکایی است که در چارچوب تحمیل پیامد های معامله قرن قرار دارد و در رأس آن اسکان فلسطینی ها در لبنان و تسلیم در برابر خواسته های اسرائیل در ترسیم مرز ها و تجویز دزدی ثروت های دریایی لبنان است.

هزینه مقابله با اسرائیل، بسیار کمتر از تسلیم در برابر دیکته های دشمن صهیونیستی است

وی افزود: بار دیگر تأکید می کنیم که هزینه مقابله با دشمن اسرائیلی، بسیار کمتر از تسلیم در برابر دیکته های دشمن صهیونیستی و قدرت هایی است که از آن حمایت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha