شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احزاب لبنان

حوزه/ احزاب و شخصیت های لبنانی در واکنش به اقدام آلمان در ترویسم خواندن حزب الله بیانیه ای صادر کرده و ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را تجاوز علیه کشور، دولت و ملت لبنان دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احزاب و شخصیت های لبنانی در واکنش به اقدام آلمان در ترویسم خواندن حزب الله بیانیه ای صادر کرده و ضمن محکوم کردن آن، گفتند: این اقدام آلمان تجاوز علیه کشور، دولت و ملت لبنان است.

شیخ العیلانی: حزب الله مقاومتی است که سرزمین را آزاد و اشغالگر را بیرون کرد

شیخ حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران در شهر صیدا اقدام دولت آلمان علیه حزب الله را محکوم کرد و افزود: حزب الله، جنبش مقاومتی است که سرزمین را آزاد کرد و اشغالگر صهیونیست را بیرون راند و ارتش شکست ناپذیر را در هم کوبید.

وی اشاره کرد: هر چقدر که آمریکا و هم پیمانان آن برای دستیازی به مقاومت تلاش کنند، هرگز نخواهند توانست کاری پیش ببرند؛ چرا که مقاومت بیانگر جبهه حق علیه باطل است.

شیخ العیلانی خواستار آرامش و اطمینان خاطر شد و گفت: هیچ نگرانی در خصوص مقاومت وجود ندارد؛ چرا که آن باقی می ماند و هر که به نابودی آن فکر می کند، نابود می شود.

جبهه عمل اسلامی: حزب الله تنها یک حزب کوچک نیست و دارای فراکسیون بزرگی است

جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه ای اقدام آلمان در قرار دادن حزب الله در لیست سازمان تروریستی را محکوم کرد و آن را تصمیمی اشتباه و جنایتکارانه دانست که در پی فشار آمریکا به کشور های اروپایی انجام گرفت. آمریکا برای قرار گرفتن اروپایی ها در محور خود و تسلیم شدن آنان در برابر سیاست های خارجی خود به ویژه در مقابله با محور مقاومت در خاورمیانه به اروپا فشار می آورد؛ چرا که مقاومت با وحدت، عزم و اراده خود توانسته در خاورمیانه به ویژه در لبنان و غزه دشمن سرکش و غاصب صهیونیستی را مهار کند و توطئه های های آنها را ناکام گذاشته و پروژه های استعماری و توسعه طلبانه آنها را با شکست مواجه کند.

این جبهه تأکید کرد: حزب الله در لبنان تنها یک حزب کوچک نیست، بلکه بسیار بزرگ بوده و فراکسیون بزرگی در مجلس نمایندگان دارد و از سوی هم پیمانان مخلص و وفادار مسلمان و مسیحی مورد حمایت گسترده قرار دارد.  

جبهه عمل اسلامی بر حمایت خود از حزب الله و محور مقاومت در مقابله با دشمنان حقیقی امت و مبارزه با تمامی طرح ها و برنامه های استکباری و استعماری آنان تأکید کرد.

جنبش توحید اسلامی اقدام دولت آلمان علیه حزب الله را محکوم کرد

جنبش توحید اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اقدام دولت آلمان علیه حزب الله را محکوم کرد و افزود: حزب الله یک حزب سیاسی لبنانی است که در مجلس نمایندگان این کشور حضور چشمگیر دارد که این نشان دهنده حضور مردمی آن در سطح لبنان است.

جنبش توحید اشاره کرد: چشم پوشی آلمان از جنایت هایی که در حق ملت فلسطین و یمن مرتکب می شود، دلیلی بر تسلیم بودن دولت آلمان در برابر سیاست های صهیونیستی آمریکایی است.

این جنبش افزود: همین افتخار برای حزب الله کافی است که اولین کسانی که به اقدام آلمان تبریک گفت، رژیم صهیونیستی، ایالات متحده آمریکا و برخی از رژیم های مزدور وابسته به آن بودند.

کنگره احزاب عربی: اقدام آلمان علیه حزب الله، خطرناک است

کنگره عمومی احزاب عربی اقدام دولت آلمان را در قرار دادن حزب الله در لیست تروریسم محکوم کرد و گفت: آلمان با این کار تمامی لبنان را هدف قرار داد؛ چرا که حزب الله یک رکن اساسی ملت لبنان است و با حضور در مجلس نمایندگان و دولت، امید و اعتماد مردم به خود را نشان می دهد.

کنگره احزاب عربی ادامه داد: دولت آلمان مثل سایر کشور ها تسلیم دیکته های آمریکایی صهیونیستی است  و به صورت مستقل نمی تواند تصمیم بگیرد.

کنگره احزاب حمایت رژیم صهیونیستی و برخی از رژیم های عربی از این تصمیم آلمان در سایه عادی سازی روابط را از یک سو نشانه توطئه اکثر کشور ها علیه گروه های مقاومت و از سوی دیگر درست بودن راه مقاومت دانست که بیانگر آرمان های ملت ها در اراضی اشغالی به ویژه فلسطین است.

کنگره احزاب عربی ضمن محکوم کردن و مخالفت با هرگونه حمله علیه مقاومت، از نقش حزب الله در حمایت از حقوق عربی و مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و این اقدام را خطرناک دانست که پیامد های آن متوجه دولت آلمان است.

نشست احزاب و نیروهای ملی: اقدام آلمان علیه حزب الله تعرض به ملت لبنان است

نشست احزاب، نیرو ها و شخصیت های ملّی لبنان در بیانیه ای به شدّت اقدام دولت آلمان را در قرار دادن حزب الله در لیست سازمان تروریستی محکوم کرد و آن را تعرض به بخش بزرگی از ملت لبنان دانست.

این نشست افزود: دولت آلمان در پی فشار آمریکا و حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی این تصمیم را گرفته است، لذا از آن می خواهیم که فوراً از این تصمیم ظالمانه که در جهت منافع کشور های شرور جهان است، عقب نشینی کند.

جبهه مردمی آزادی فلسطین: در کنار حزب الله ایستاده ایم

جبهه مردمی آزادی فلسطین در بیانیه ای اقدام آلمان علیه حزب الله را مظهر سیاست منافع غربی که ملحق به سیاست های آمریکاست دانست که از تمامی معیار های سیاسی و حاکمیتی به دور و نشانگر میزان تأثیر فشار صهیونیستی در عرصه بین الملی است و اینکه این رژیم از ضعف، ذلّت و خواری عربی استفاده می کند.

جبهه مردمی این تصمیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: این تصمیم علی رغم پیامد های منفی آن، فرصتی است تا نیرو های آزادی خواه در محاسبات خود در محور مقاومت بازنگری کرده و بدانند که این مسئله نیازمند هماهنگی بیشتر و برپایی جنبش مبارزه مردمی است.

این جبهه بر حمایت خود از حزب الله در مقابله با دشمنان مشترک تأکید کرد و افزود: حزب الله در مبارزه با دشمن صهیونیستی نقش جهادی و محوری داشته و تاریخ آن سرشار از دفاع از مسائل امت عربی و اسلامی است.

دبیرکل انجمن الشغلیه اقدام آلمان را تجاوز آشکار علیه لبنان دانست

زاهر الخطیب دبیرکل انجمن الشغلیه اقدام آلمان در تروریست خواندن حزب الله را محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار علیه حکومت، ارتش، ملت و مقاومت لبنان دانست و گفت: این اقدام سند توافق ملّی و قانونی که بر حق لبنان در اتخاذ تصمیمات لازم برای آزادی اراضی از دست اشغالگران اسرائیلی و گسترش حاکمیت کشور بر اراضی خود تأکید دارد را نقض می کند.

حزب ملی اجتماعی سوریه اقدام آلمان را محکوم کرد و خواستار لغو آن شد

حزب ملّی اجتماعی سوریه در بیانیه ای اقدام آلمان در قرار دادن حزب الله در لیست تروریسم را محکوم کرد و آن را تسلیم کامل در برابر دیکته های صهیونیستی آمریکایی و تجاوز آشکار علیه جنبش های مقاومت و ملت های آزاده دانست.

این حزب افزود: اقدام آلمان علیه حزب الله، در واقع علیه کشور، دولت و ملت لبنان است؛ چرا که این حزب الله در دولت، مجلس نمایندگان و تمامی نهاد های کشوری نماینده داردف لذا دولت لبنان خواستار لغو این تصمیم شود.

حزب ملّی اجتماعی ادامه داد: حزب الله یک جنبش مقاومتی شریف است که در برابر تروریسم رژیم صهیونیستی که نماینده کشور های غربی و عربی حامی تروریسم و افراطی گری، مقاومت می کند.

جمعیت اصلاح و رشد اجتماعی: اقدام آلمان علیه حزب الله محکوم است

شیخ حسام العلی رئیس هیئت مدیره جمعیت اصلاح و رشد اجتماعی در بیانیه ای اقدام دولت آلمان در تروریسم خواندن حزب الله را محکوم کرد و گفت: صهیونیسم جهانی همچنان زمام قاره اروپا را به دست گرفته تا دشمنان اسرائیل به دور از آزادی های ادعایی غرب مورد هدف قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 0
    روابط جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی به ویژه ایران با غرب باید هوشمندانه و بر اساس منافع و ارزش ها باشد