پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جنبش امت

حوزه/ جنبش امت لبنان در بیانیه ای نسبت به پیشنهاد های جدید و قدیمی در خصوص بی طرفی در این منطقه مضطرب هشدار داد و گفت: از کدام بی طرفی سخن می گویند؟ هدف از این پیشنهاد در این شرایط چیست؟

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش امت لبنان در بیانیه ای نسبت به پیشنهاد های جدید و قدیمی در خصوص بی طرفی در این منطقه مضطرب هشدار داد و گفت: از کدام بی طرفی سخن می گویند؟ هدف از این پیشنهاد در این شرایط چیست؟ ای کاش صاحبان این شعار از تاریخ تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان از زمان غصب فلسطین مطلع بودند.

این جنبش افزود: در سال ۱۹۷۸ میلادی زمانی که رژیم اسرائیل به منطقه جنوب لیتانی تجاوز کرد و کمربند خود را ایجاد نمود و  ارتش سعد حداد مزدور و سپس ارتش لحد را بنیان نهاد و مقاومت با جانفشانی، مبارزه و خون شهدای خود پیروزی و آزادی سال ۲۰۰۰ را رقم زد و دشمن صهیونیستی و مزدوران آن را بدون قید و شرط بیرون راند و این چیزی است که تاریخ درگیری عربی- اسرائیلی از زمان آغاز توطئه علیه فلسطین و غصب آن به خود ندیده است.

جنبش امت به فهم دقیق تاریخ روابط لبنان و سوریه به دور از تعصب گرایی، اغراق و نژاد پرستی دعوت کرد و گفت: سوریه تنها مرز زمینی لبنان با جهان است و همگی باید دروس تاریخ و جغرافی را خوب یاد بگیرند و از پیشنهادات و طرح های اشتباهی که به ضرر لبنان و ملت آن است، دست بردارند.

این جنبش با صد ها کارمند و کارکنانی که به بهانه آنچه بحران مالی نامیده می شود به صورت خودسرانه از بیمارستان دانشگاه آمریکایی اخراج شدند، اعلام همبستگی کرد.

جنبش امت وزارت کار را به دخالت سریع و قاطعانه برای حفظ حقوق کارمندان و کارگران دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha