جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 334859
۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
جمعیت علمای لبنان

اتحادیه عرب به رهبری عربستان و هدایت آمریکا نسبت به اتفاقات غزه بی تفاوت به نظاره ایستاده در حالی که همین اتحادیه هنگام آغاز حمله به سوریه فریاد می کشید و تصمیم هایی می گرفت که برخی گمان می کردند سوریه بخشی از عربستان است.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، علما و نهادهای علمایی لبنان در موضع گیری های جداگانه انزجار خود نسبت به جنایت اخیر صهیونیست ها را ابراز داشته و نسبت به سکوت تردید برانگیز برخی کشورها و نهادهای عربی واکنش نشان دادند.

* لزوم اعلام جهاد در برابر صهیونیست ها

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش الاصلاح و الوحدة در بیانیه ای از سران کشورهای عربی خواست موضعی واحد مبنی بر محکوم ساختن جنگ اسراییل علیه فلسطین در غزه و سرزمین های اشغالی اتخاذ کنند.

وی از تمام گروه ها و احزاب فلسطینی و در راس آنها از رییس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس خواسته در برابر ارتش اسراییلی اعلام جهاد کنند.

از سوی دیگر جنبش التوحید الاسلامی لبنان نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و فلسطین را محکوم کرد و سکوت تردید برانگیز کشورهای عربی و اسلامی در این زمینه را مایه تعجب دانست.

شیخ عبدالناصر جبری دبیرکل جنبش الامة لبنان هم با علی برکة نماینده مقاومت اسلامی حماس در لبنان دیدار کرد. طرفین در این دیدار آخرین تحولات محلی و منطقه ای را بررسی و از کشورهای عربی خواستند از غزه و فلسطین حمایت کنند.

* اتحادیه عرب تحت هدایت آمریکا قرار دارد

اما مهمترین نهاد علمایی لبنان یعنی تجمع علمای مسلمان این کشور که متشکل از ده ها تن از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این کشور است در بیانیه ای اعلام نمود: اتحادیه عرب به رهبری عربستان نسبت به اتفاقات غزه بی تفاوت است.

تجمع علمای مسلمان گفت: اتحادیه عرب به رهبری عربستان و هدایت آمریکا نسبت به اتفاقات غزه بی تفاوت به نظاره ایستاده در حالی که همین اتحادیه هنگام آغاز حمله به سوریه فریاد می کشید و تصمیم هایی میگرفت که برخی گمان میکردند سوریه بخشی از عربستان است در حالی که ما آن زمان می گفتیم که عربستان فقط دستورات آمریکا و صهیونیست ها را اجرا می کند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات امروز آل سعود هم امر تازه ای نیست چرا که آنها همواره تمام تلاش خود را برای امنیت اسراییل به کار گرفته اند و همواره پیشنهادهایی را مطرح می کنند که از نظر صهیونیست ها بی ارزش است و آنها به راحتی به توطئه های خود در منطقه ادامه می دهند و این باعث می شود ما باور کنیم که این خاندان بخشی از رژیم صهیونیستی و مرتبط با آن هستند.

* هرگز روی واکنش سران عرب حساب نکرده ایم

شیخ احمد القطان رییس جعیت قولنا والعمل لبنان نیز اقدامات وحشیانه و بزدلانه رژیم صهونیستی در نوار غزه را محکوم کرد و آن را ادامه تحقیر نظام های عربی و اسلامی و سوء استفاده از جنایات تکفیری ها در امت اسلامی و عربی به ویژه در عراق و سوریه و لبنان دانست.

شیخ قطان در سخنان خود افزود: ما هرگز روی واکنش سران عرب حساب نکرده و نمی کنیم بلکه تکیه ما هموار بر ملت های عربی و اسلامی است تا با انتفاضه خود این گروه را که از نسل میمون و خوک هستند نابود سازند به ویژه اینکه تاریخ پیروزی های مقاومت را بر این دشمن پلید بارها به ثبت رسانده و پیروزی 2006 و پیروزی غزه دلیل محکمی بر پیروزی مقاومت در غزه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha