جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت لبنان

حوزه/ جنبش امت لبنان به مناسبت روز مقاومت و آزادی جنوب لبنان گفت: پیروزی سال ۲۰۰۰ میلادی نقطه عطفی در زندگی امت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش امت لبنان به مناسبت روز مقاومت و آزادی جنوب لبنان با صدور بیانیه ای گفت: پیروزی سال ۲۰۰۰ میلادی نقطه عطفی در زندگی امت است؛ چراکه این پیروزی اولین پیروزی بود که در تاریخ عربی و اسلامی بعد از سقوط اندلس تحقق یافت.

پیروزی مقاومت لبنان آغاز پیروزی ها بوده و آزادی حتمی است

جنبش امت ادامه داد: این پیروزی به فضل جانفشانی ها و جهاد مردان قهرمان مقاومت که در نبرد آزادسازی، معادلات جدید و تجربه های بی نظیری به وجود آوردند، تحقق یافت و پیروزی مقاومت لبنان آغاز پیروزی ها بوده و آزادی حتمی است

این جنبش لبنانی بیان داشت: برخی در داخل لبنان و برخی کشور های عربی و و غربی و آمریکا به دنبال خدشه وارد کردن به پیروزی سال ۲۰۰۰ هستند و از اولین لحظه آزادی جنوب لبنان سلسله توطئه هایی را صورت دادند که از جمله آنها؛ جنگ سال ۲۰۰۶ و اقدامات دولت فؤاد سینیوره علیه مقاومت بود.

جنبش امت تصریح کرد: مقاومت در لبنان پیروزی های مجددی را کسب کرد، امّا توطئه ها تمام نشده و نخواهد شد. دایره مقاومت در جنگ جهانی و تکفیری علیه سوریه گسترده شد و مقابله کرد و پیروزی شد. در ایران مورد انواع تحریم ها و توطئه ها قرار گرفت، اما پیروزی های بزرگی را تحقق بخشید و ایران قدرت اساسی در محور مقاومت باقی ماند و به حمایت نامحدود از نیرو های مقاومت پرداخت. حشد الشعبی عراق و پیروزی های آن بر داعش و نیرو های تکفیری و تروریستی و پایداری و پیروزی یمن بر نیرو های ائتلاف آمریکایی سعودی از جمله دستاورد های مقاومت است.

مسئله فلسطین برای همیشه و تا ابد زنده است

این جنبش در بخش دیگر بیانیه با اشاره به اینکه نبرد "سیف القدس" برای مقاومت، ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان پیروزی محقق کرد، افزود: مسئله فلسطین برای همیشه و تا ابد زنده است و حق هر چقدر که طول بکشد به دست صاحب آن باز می گردد.

جنبش امت به مناسبت روز مقاومت و آزادی به سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و مردان مقاومت درود فرستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha