جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رمضان عبد الله

حوزه/ شخصیت های دینی و احزاب مختلف لبنانی هر کدام با صدور بیانیه ای درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفته و اشاره کردند: فلسطین یکی از فرماندهان شجاع مقاومت را از دست داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شخصیت های دینی و احزاب مختلف لبنانی هر کدام با صدور بیانیه ای درگذشت رمضان عبد الله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفته و اشاره کردند: فلسطین یکی از فرماندهان شجاع مقاومت خود را از دست داد.

سید فضل الله: رمضان عبدالله در رهبری حکیم و در آرمان های خود وحدتگرا بود

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در بیانیه ای درگذشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت و اشاره کرد: ملت فلسطین یکی از ارکان مقاومت و مجاهدین خود را از دست دادند.

وی افزود: ملت فلسطین در برابر خودکامگی رژیم صهیونیستی که برای ذلّت این ملّت و اشغال سرزمین آن و هتک حرمت مقدسات آن تلاش می کند، ایستادند.

سید فضل الله تصریح کرد: رمضان عبدالله در رهبری جنبش جهاد اسلامی حکیم و در موضع گیری قاطع و در آرمان های خود وحدتگرا بود و به دور از سازش برای حذف مسئله فلسطین در جهت بقای شلعه جهاد تلاش کرد. شلح از تمامی قدرت های ملّی، قومی و اسلامی استقبال کرد و برای یکپارچه کردن اهداف، تلاش ها و تحکیم صفوف در جهت مسئله اساسی تلاش نمود.

امام جمعه بیروت در گذشت رمضان عبدالله را به ملت فلسطین، جنبش جهاد اسلامی، تمامی جنبش های مقاومت و آزادی بخش جهان تسلیت گفت و از خداوند متعال خواست که اور امورد رحمت خود قرار داده و جهاد و تلاش او را مورد قبول قرار دهد.

وی تأکید کرد: ما اطمینان داریم اهدافی که رمضان عبد الله برای آن تلاش کرد و روحیه ای که با آن تلاش نمود، با کسانی که این مسیر و این راه را در پیش می گیرند، ادامه خواهد یافت و تمامی پروژه های سازش کارانه که به دنبال حذف این مسئله هستند را با شکست مواجه خواهند کرد.

شیخ یاسین از راه و مسیر رمضان عبدالله قدردانی کرد

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور درگذشت رمضان عبدالله شلح را به آزادگان جهان و ملت فلسطین تسلیت گفت و از راه و مسیره وی و مسیر مقاومت فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

 وی درخواست هایی که برای خلع سلاح مقاومت می شود را محکوم کرد و گفت: این سلاح مقاومت است که دشمن صهوینستی را از فکر کردن به تجاوز علیه لبنان و ملت آن باز می دارد.

شیخ عبدالرزاق: رمضان عبدالله شهید امت اسلامی، قدس و تمامی فلسطین است

شیخ ماهر عبد الرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت در بیانیه ای با اشاره به اینکه جهان اسلام و عربی با درگذشت رمضان عبدالله شلح، یک رهبر، مجاهد و  قهرمانی را از دست داد، گفت: شلح شهید امت اسلامی، قدس و تمامی فلسطین است.

وی افزود: این فرمانده زندگی خود را نذر مسئله فلسطین و قدس کرد و همچون چراغی بود که تمامی نسل ها به او اقتدا کرده و برای مسئله فلسطین و جهاد علیه صهیونیست ها تا آزادی کامل فلسطین تلاش کردند. او یک آموزگار و مجاهد بود که یک شیوه نوین و برجسته ای در راه جهاد و مقاومت به وجود آورد که یهود را به وحشت انداخت.

شیخ عبدالرزاق این مصیبت را به تمامی امت اسلامی و عربی، ملت فلسطین و جنبش جهاد اسلامی تسلیت گفت.

نشست احزاب و نیرو های لبنانی: رمضان با عقل و حکمت موجب وحدت فلسطین می شد

نشست احزاب و نیرو های لبنانی در بیانیه ای درگذشت رمضان عبد الله را به ملت فلسطین و ملت های امت و جنبش جهاد اسلامی فلسطین تسلیت گفت و تأکید کرد: مقاومت با فقدان شلح، برادر مجاهد و مقاومی را از دست داد که در مقابله با دشمن صهیونیستی با صلابت بود و با عقل و حکمت خود موجب تقویت وحدت داخلی فلسطین می شد.

این نشست با رمضان عبد الله و تمامی جنبش های مقاومت پیمان بست که به راه مقاومت وفادار باقی خواهد ماند و گفت: راه مقاومت موجب دستیابی به پیروزی های زیادی شده که با آزادی فلسطین تکمیل خواهد شد.

نشست احزاب از دعوت تمامی قدرت ها برای حضور در خیابان و حمایت از مقاومت و سلاح آن تشکر و قدردانی کرد و گفت: موضع گیری های این گروه، موضع اگثریت ملت لبنان است که اهمیت بالای سلاح مقاومت را در بازدارندگی تجاوز های صهیونیستی و حمایت از ثروت های آبی و نفتی لبنان می دانند.

حزب ملّی اجتماعی سوریه: درگذشت شلح خسارت بزرگی برای فلسطین است

حزب ملّی اجتماعی سوریه درگذشت رمضان عبد الله را تسلیت گفت و اشاره کرد: فلسطین یکی از فرماندهان شجاع مقاومت فلسطین و مبارز بزرگی را از دست داد که زندگی خود را نذر فلسطین کرد و برای  

 برای  آزادی آن از دست اشغالگران صهیونیستی مبارزه نمود.

این حزب افزود: حزب ملّی اجتماعی سوریه و تمامی آزادگان امت با گرایش های مختلف، رمضان عبد الله را به عنوان رهبری مقاوم می شناسند که در رهبری، مدیریت و برنامه ریزی برای مبازه برجسته بود.

تجمع کمیته ها و انجمن های مردمی: امثال رمضان عبد الله از وجدان ملت پاک نمی شود

تجمع کمیته ها و انجمن های مردمی در پیام ضمن درگذشت رمضان عبد الله را تسلیت گفت و او را فرمانده جهاددی بزرگ خواند و اشاره کرد: امثال او از وجدان ملت پاک نمی شود و راه و روش آنان زنده می ماند.

کنگره ملّی عربی: رمضان عبدالله برای وحدت داخلی تلاش می کرد

کنگره ملّی عربی درگذشت رمضان عبد الله شلح را به امت عربی و اسلامی تسلیت گفت و اشاره کرد: میادین جهاد، شلح را به عنوان مرد مقاومت و صاحب نظر می شناسد و او برای وحدت داخلی تلاش می کرد و آزادی کشور را بر همه چیز مقدم می دانست.

کمپین یاری فلسطین: رمضان عبدالله فرمانده جهادی بزرگ بود

"کمپین یاری فلسطین و مسائل امت" در بیانیه ای گفت: رمضان عبد الله شلح یک فرمانده جهادی بزرگ، نماد ملّی، عربی و اسلامی برجسته و دارای رویکرد وحدتگرا بود. رحمت خدا بر کسی که فلسطین قطب نمایش، مقاومت گزینه اش و وحدت هدفش بود.

کنگره عمومی احزاب عربی: میدان نبرد فلسطین یک فرمانده بزرگ را از دست داد

قاسم صالح کنگره عمومی احزاب عربی در بیانیه ای گفت: با درگذشت رمضان عبد الله، میدان نبرد فلسطینی و عربی یک فرمانده بزرگ و مقاوم را از دست داد.

وی افزود: شلح به دشمن صهیونیستی درسی داد که هرگز فراموش نخواهد کرد و او تا آخرین لحظه زندگی اش به مقاومت مسلحانه به عنوان راهی برای آزادی فلسطین متمسک بود.

جریان الفجر: رمضان عبدالله عمر خود را در راه فلسطین و جهاد گذاشت

جریان الفجر در بیانیه ای درگذشت رمضان عبد الله شلح را به فرزندان مقاومت فلسطین و تمامی نیرو های مقاومت در جهان عربی و اسلامی تسلیت گفت و او را نماد فلسطین دانست که عمر خود را صرف فلسطین کرده و آینده خود را در گرو روشن نگه داشتن شعله جهاد و مقاومت گذاشت تا اراده عربی و اسلامی را از زیر سلطه آمریکایی استکباری آزاد سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha