پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای تحریم های آمریکا علیه "علی حسن خلیل" نماینده و وزیر سابق لبنان و "یوسف فنیانوس" نماینده سابق لبنان را یک تصمیم سیاسی جنایتکارانه دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای تحریم های آمریکا علیه "علی حسن خلیل" نماینده و وزیر سابق لبنان و "یوسف فنیانوس" نماینده سابق لبنان را یک تصمیم سیاسی جنایتکارانه دانست که حاکمیت لبنان را نقض می کند و اراده ملت لبنان و قدرت های سیاسی آن را به چالش می کشاند.

مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: این اقدام با ارزش های دموکراسی متناقض است و هدف قرار دادن عضو مجلس نمایندگان و مجلس اعلای اسلامی شیعیان و یک شخصیت سیاسی که به یک جریان سیاسی وابسته است، به شمار می رود.

این مجلس اسلامی با بیان اینکه این اقدام صهیونیستی، مدال افتخاری بر گردن هر وطن دوستی است که در برابر اشغالگران مقاومت می کند و به کرامت ملّی یاری می رساند، افزود: این اقدام تجاوز به تمامی لبنانی هایی است که از مقاومت حمایت می کنند و اجازه نمی دهند که به رهبران و هم پیمانان آن تعرض شود.

مجلس اعلای شیعی بر مقاومت عیله پروژه صهیونیستی تأکید کرد و گفت: مقاومت از سوی امام موسی صدر بنیان نهاده شد و بیانگر اجماع ملی برای بیداری ایمانی علیه ظلم و شرارت در سرتاسر جهان است و این تصمیم باطل که با تمامی قوانین بین المللی و شریعت های دینی و حقوق بشر در تناقض است، هرگز نمی تواند مقاومت را از بین ببرد.

مجلس اعلای اسلامی بر حق ملت لبنان در مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی و دفاع از حقوق زمینی و دریایی تأکید کرد و افزود: از نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان که شجاعانه از حق قانونی و ثابت لبنان دفاع می کند، حمایت می کنیم و از آمریکا می خواهیم که از این تصمیم منصرف شود که پیامد های خطرناکی به دنبال دارد و تجاوز به آزادی ها و تلاشی برای تحمیل شروط سیاسی به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha