پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هیئت علمای بیروت

حوزه/ هیئت علمای بیروت در بیانیه ای گفت: حزب الله که دولت آلمان آن را تروریست می خواند، یک جنبش آزادی بخش در برابر اشغالگران و بخشی از کشور لبنان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئت علمای بیروت در بیانیه ای گفت: حزب الله که دولت آلمان آن را تروریست می خواند، یک جنبش آزادی بخش در برابر اشغالگران و بخشی از کشور لبنان است.

این هیئت افزود: باید از حزب الله که در برابر موج های تروریسم تکفیری  ایستاد، تشکر و قدردانی شود نه اینکه آن را در لیست تروریسم قرار دهند. این اقدام ناشیانه آلمان بسیار تعجب آور است.

هیئت علما این اقدام آلمان را محکوم کرد و آن را انکار آشکار نماینده طیف گسترده ای از ملت لبنان دانست و گفت: اقدام دولت آلمان ضربه ای به اعتبار ادعای آن در حق تعیین سرنوشت، مقابله با اشغالگر و آزادی بیان در دفاع از خود است که قوانین بین المللی و بشری این حقوق را جایز می دانند.

این هیئت در ادامه تصریح کرد: این تصمیم به ضرر منافع آلمان است و نقض قوانین و عرف ها و اعلام دشمنی با بخشی از کشور لبنان و قشر بزرگی از ملت لبنان به شمار می رود.

هیئت علمای بیروت در پایان با اشاره به اینکه این اقدام در پاسخ به فشار های آمریکا انجام گرفته و آمریکا تلاش می کند عرصه را بر کسانی که در برابر تجاوز های اسرائیل در منطقه می ایستند تنگ کند، از مقامات آلمان خواست از این تصمیم عقب نشینی کرده و دست از تقلید کورکورانه از آمریکا بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha