جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان- مراسم ولادت نبی اکرم (ص) و هفته وحدت اسلامی

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان مراسمی را به مناسبت ولادت نبی اکرم (ص) و هفته وحدت اسلامی با حضور علما و نماینده سفارت ها و گروه های فلسطینی و احزاب لبنانی برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان مراسمی را به مناسبت ولادت نبی اکرم (ص) و هفته وحدت اسلامی با حضور علما و نماینده سفارت ها و گروه های فلسطینی و احزاب لبنانی برگزار کرد.

شیخ عبدالله: تجمع علمای مسلمان در کنار مقاومت باقی می ماند

شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان بر ایستادگی این تجمع در کنار مقاومت در مقابله با توطئه های آمریکا از جمله محاصره اقتصادی و جنگ داخلی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه رهبری مقاومت سید حسن نصر الله توانست با حکمت این توطئه ها را ناکام بگذارد، اشاره کرد: ما بر ضرورت انتخاب قاضی دیگر برای پیگیری مسئله انفجار بندر بیروت و تحقیق گسترده در خصوص حوادث الطیونه تأکید می کنیم.

شیخ عبدالله معادله ملت، ارتش و مقاومت را تنها راه حمایت از کشور در برابر رژیم اسرائیل و آزادی سرزمین دانست و گفت: گفتگو تنها راه برای رسیدن به راه حل مناسب برای بحران های موجود است.

شیخ حمود: تنها در ایران می توان در مقابله با استکبار آمریکایی تصمیم حقیقی گرفت

شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این مراسم گفت: در کل جهان تنها در ایران می توان در مقابله با استکبار آمریکایی تصمیم حقیقی گرفت و تنها در تهران و فلسطین از حتمی بودن نابودی اسرائیل سخن گفته می شود و این بخشی از فرهنگ عربی و اسلامی است.

وی افزود: تنها در ایران و فلسطین برای نابودی استکبار از جهان اسلام تلاش می شود.

شیخ المصری: لزوم کنار گذاشتن فرقه گرایی و احترام به اختلاف فقهی و مذهبی

شیخ حسن المصری نایب رئیس مکتب سیاسی جنبش امل لبنان برای بازدارنگی تکفیر و غلو و ایجاد یک سیستم متمدن برای معرفی اسلام به عنوان دین رحمت و دینی که حافظ حقوق، تشویق کننده به علم، حافظ کرامت، تأمین کننده آزادی و بنیانگذار عزّت و عظمت امت ها و ملت ها است، خواستار تلاش فکری، دینی، فرهنگی و اصلاحگرانه شد.

وی به کنار گذاشتن فرقه گرایی و احترام به اختلاف فقهی و مذهبی و احترام به بزرگان اسلام و شخصیت های هر کدام از مکاتب و مذاهب دعوت کرد و بر تحریم و جرم انگاری تمامی آنچه موجب برانگیخته شدن تعصبات طایفه ای و احساسات مذهبی می شود، تأکید کرد.

 شیخ الجعید: ما در این محور تحت فرماندهی امام خامنه ای باقی خواهیم ماند

شیخ زهیر الجعید هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان در این مراسم گفت: ما در این محور تحت فرمان سید مقاومت سید حسن نصرالله و تحت فرمان رهبر این محور امام خامنه ای هستیم و باقی خواهیم ماند.

وی افزود: این محور از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق، یمن و تهران و حتی تا تمامی آزادگان جهان امتداد دارد و ما به آن افتخار می کنیم.

امین السید: حوادث یمن، یک پروژه آمریکایی اسرائیلی است

حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله در این مراسم گفت: همگی می خواستند لبنان قبل از امارات و کشور های دیگر اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل نماید، امّا مقاومت لبنان این پروژه را با شکست مواجه کرد.

وی با بیان اینکه این مسئله، مسئله مسیحی، اسلامی، شیعی، سنی و سلاح و غیر سلاح نیست، افزود: مسئله این است که مقاومت به عنوان مانعی در برابر پروژه عادی سازی روابط در منطقه از بین برود.

رئیس شورای سیاسی حزب الله تصریح کرد: با جنگ ۲۰۰۶ میلادی و جنگ سوریه به دنبال حذف مقاومت بودند، امّا ما این پروژه آمریکایی اسرائیلی را شکست دادیم.

حجت الاسلام امین السید در پایان بیان داشت: حوادث یمن یک پروژه سعودی نیست، بلکه یک پروژه آمریکایی اسرائیلی است که عربستان سعودی در آن وارد شد و ملت یمن آن را شکست داد.

شیخ قاسم

شیخ حسین قاسم رئیس شورای علمای فلسطین در این مراسم اشاره کرد: هر بار که دشمنان فلسطین را اشغال می کردند، فرزندان فلسطین با حرکت در مسیر خداوند و رسولش، بیت المقدس را آزاد می کردند و امروز اگرچه بسیاری از رهبران عربی و اسلامی از این راه شانه خالی کردند، امّا ناامید نشوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha