جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری با اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری به همراه هیئتی در سفر به لبنان با اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد.

شیخ حنینه: به صراحت می گوییم که تحت فرمان ولی فقیه هستیم

شیخ غازی حنیه رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان در این دیدار گفت: ما اینجا در تجمع علمای مسلمان در برابر همگی اعلام می کنیم و بدون تعارف به صراحت می گوییم و تکرار می کنیم که ما تحت فرمان ولی فقیه هستیم و هر چه ایشان تصمیم بگیرند، ما می پذیریم تا آن روز بزرگ که فلسطین آزاد شود و آوارگان مظلوم به سرزمین خود بازگردند را ببینیم.

وی ادامه داد: ما در مبارزه با استکبار جهانی و ظلم علیه مستضعفان جهان تابع ولی فقیه بوده و بر اساس هدایت و بصیرت الهی در خط وحدت اسلامی و خط مقاومت قرار داریم.

وحدت برای ما یک مسئله اعتقادی است

حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی در این دیدار با بیان اینکه مسئله وحدت برای ما یک مسئله اعتقادی و از اصول اعتقادی به شمار می رود، گفت: وحدت یک مسئله تاکتیکی نیست، بلکه مسئله ای است که باید بر آن تأکید کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع وحدت برای تمامی مسلمانان مهم است و این نشست ها و دیدار ها و اجتماع ها، مسئولیت پذیری را در هر کدام از ما بر می انگیزد؛ چراکه این امور وحدت را زیباتر و بارزتر نشان می دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه اشاره کرد: این تجمع و این وحدت برگرفته از روح مقاومت و ایمان آن به مقاومت است و همچنین این وحدت الگویی برای تمامی مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی افزود: همگی باید به این وحدت و این تجمع بنگرند؛ چراکه این وحدت نجات بخش آنهاست و موجب اتحاد، برادری و رشد آنها می شود.

به علما پیشنهاد می کنم بر اساس "فقه مقاومت" عمل کنند

وی با بیان اینکه تجمع علمای مسلمین لبنان بیانگر حقیقت و اهمیت وحدت اسلامی است، ادامه داد: به علما پیشنهاد می کنم که بر اساس "فقه مقاومت" عمل کنند. اندیشه مقاومت بر اساس فقه مقاومت و حرکت امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای طی چهاره دهه رشد یافت و در سرتاسر جهان گسترده شد و این چیزی است که در سطوح عملی و واقعی لبنان مشاهده می کنیم. اکنون بزرگترین مصداقی که در خصوص این موضوع وجود دارد، سید حسن الله سید مقاومت است.

با این وحدت در مسیر رهبر معظم انقلاب حرکت می کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان داشت: نباید اجازه بدهیم که بیگانه و افراد مغرض در بین ما وارد شوند. ما قلب، پیکر و روح واحدی داریم و با این وحدت در مسیر رهبر معظم انقلاب و تحت حمایت سید حسن نصرالله حرکت می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha