جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ حسن عبدالله

حوزه/ شیخ عبدالله گفت: به نظر می رسد نظام های عربی راه درست و صحیح را در برابر مساله فلسطین گم کرده اند، اما همچنان باید بدانند که فلسطین محور جامع و مشترک میان امت اسلام است و در پایان باز بر این باوریم که راه امام موسی صدر، تنها راه نجات لبنان از فتنه ها است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز گذشته گروه هایی از بزرگان جنبش امل و برخی بزرگان محلی دارالافتاء جعفری شهر صور با شیخ حسن عبدالله رئیس دارالافتاء شیعی صور و جبل عامل دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام حسن عبدالله در این دیدار گفت: رهبر ما امام موسی صدر استراتژی و دستور کار ممتازی برای مبارزه با اندیشه صهیونیستی و مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی وضع کرد و گفت: اسرائیل شرّ مطلق است و تعامل با این رژیم حرام است.

وی افزود: این قاعده اساس در رابطه با اسرائیل است و هیچ چیز جز این در این زمینه اولویت ندارد و از این رو هرگونه گفت‌وگو و تفاهمی که با اسرائیل صورت بگیرد، در واقع مساوی با نادیده گرفتن و نقض حقوق مردم فلسطینی و ادامه یافتن و بقای این شرارت و فتنه و توطئه های آن در برابر کشورهای اسلامی است.

نظام های عربی در مساله فلسطین راه درست را گم کرده اند

مفتی صور و جبل عامل در ادامه سخنان خود با اشاره به مساله فلسطین گفت: امام صدر مساله فلسطین را در راس اولویت های خود قرار داد و بر این باور بود که فلسطین باید پیشاپیش تمام راه حل ها باشد تا زمانی که مردم فلسطین به سرزمین خود بازگردند و به حقوق خود برسند و از این رو به نظر می رسد نظام های عربی راه درست و صحیح را در برابر مساله فلسطین گم کرده اند، اما همچنان باید بدانند که فلسطین محور جامع و مشترک میان امت اسلام است که می تواند اختلافات کوچک کشورها را کنار بزند و در پایان باز بر این باوریم که به یاد داشتن و به کار بستن نصیحت ها و راه امام موسی صدر، تنها راه نجات لبنان از فتنه ها است.

شیخ حسن عبدالله

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha