جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ حسن عبدالله مفتی صور لبنان

حوزه / شیخ حسن عبدالله گفت: امام موسی صدر خواستار فرهنگ گفتگو در سطح لبنان بود که این مسئله به جهان عرب و اسلام کشیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ حسن عبدالله مفتی مناطق "صور" و "جبل عامل" لبنان در استقبال از رئیس و اعضای جمعیت "منبر فرهنگی امام موسی صدر" و رهبران روحانی و داخلی در دار الافتاء جعفری در "صور" تاکید کرد: فرهنگ حلقه‌ی متصل و کاملی است که انرژی ها و امکانات فردی و جمعی را در خود جای می دهد و آن ها را برای خدمت به انسان در جهت ساختن یک زندگی آرام بخش و با ثبات به کار می گیرد.

وی افزود: برخی افکار و عقائد به دنبال نابود کردن اصول و اهدافی هستند که ادیان آسمانی به آن دعوت کرده اند و خدواند سبحان پیامبران را به خاطر آن فرستاد که از طریق فرهنگ می توان با این افکار انحرافی مقابله کرد. بحران های فکری که اکنون در آن به سر می بریم برای راه حوادث خونبار و کشتار و آوارگی و به سبب افکار تکفیری و تعصبات دینی پایه ریزی شده است.

شیخ عبدالله اظهار کرد: امام موسی صدر خواستار فرهنگ دینی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در سطح لبنان بود که این مسئله به جهان عرب و اسلام کشیده شد و از مهمترین آن فرهنگها، گفتگو پیرامون مسائل اختلاف برانگیز بود که در تفسیرها و دیدگاه های مرحله ای یا راهبردی وجود داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha