جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ دعموش

حوزه/ شیخ دعموش گفت: امروز آمریکا به دنبال برهم زدن خیابان ها و اعمال فشار برای تشکیل دولتی در لبنان است که وابسته به او باشد و سیاست های آمریکا را در زمینه تعیین مرزها با اسرائیل و سهمیه نفت و گاز و از بین بردن مقاومت اجرا کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجزایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشتی در منطقه اوزاعی گفت: بسیاری از مطالبات اقتصادی و معیشتی و اجتماعی تظاهرات کنندگان لبنانی برحق و برآمده از رنج ها و مشکلات و فقر و ناخرسندی آنها از فساد مؤسسات دولتی است.

وی افزود: حزب الله لبنان میان مطالبات برحق و نیروهای صادق و وفادار به کشور که به دنبال تغییر اوضاع و از بین بردن فساد و بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی و معیشتی هستند و میان آنها که با اهداف سیاسی قصد موج سواری بر تظاهرات مردمی را دارند فرق می گذاریم.

عضو ارشد حزب الله خاطرنشان کرد: این اشتباه است که کسی میان مشکلات و خواسته های حقیقی مردم و میان پروژه ها و اهداف سیاسی خلط کند؛ زیرا برخی می خواهند با بهانه کردن فساد موجود در کشور و فشاری که روی مردم وجود دارد به اهداف سیاسی خود دست یابند و امروز نیز روشن شده که آمریکا و هم پیمانانش وارد خط جنبش مردمی شده اند و تلاش می کنند آن را جهت دهی کنند و البته آنها در این زمینه توطئه و برنامه ای سیاسی دارند که می خواهند آن را به لبنان تحمیل کنند و اقتصاد و مبارزه با فساد آخرین گزینه مورد نظر آنهاست و بلکه خود آنها هستند که با تحریم ها و جلوگیری از سرمایه گذاری شرکت های لبنانی در سوریه و تحریم بانک ها و جلوگیری از مشارکت چین و روسیه در اقتصاد لبنان موجب نابسامانی اوضاع اقتصادی لبنان شده اند.

شیخ دعموش تاکید کرد: آمریکا به هیچ وجه در لبنان به دنبال بهبود و درمان اوضاع اقتصادی و معیشیتی و کمک به لبنان برای رهایی از مشکلات نیست بلکه آنها می خواهند مردم لبنان را از عناصر قدرت خود از جمله مقاومت جدا کنند تا رژیم صهیونیستی راحت باشد و لبنان به دوران ضعف و ناتوانی خود بازگردد و از این رو هنگامی که پومپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید باید به لبنان در برابر نفوذ ایران کمک کرد! مقصود او همین است.

وی افزود: امروز آمریکا به دنبال برهم زدن خیابان ها و اعمال فشار برای تشکیل دولتی در لبنان است که وابسته به او باشد و سیاست های آمریکا را در زمینه تعیین مرزها با اسرائیل و سهمیه نفت و گاز و از بین بردن مقاومت اجرا کند.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: ما در عین حال که همراه مشکلات برحق مردم هستیم و برای برطرف ساختن آن تلاش می کنیم، اصرار داریم که کشور به نا امنی و هرج و مرج کشیده نشود و حاکمیت و ثبات و مسالمت داخلی آن حفظ شود و تاکید می کنیم که حزب الله با تمام فشارها و دستورهای خارجی که به دنبال تغییر معادلات و تضعیف لبنان هستند مخالف است و زیر بار آن نمی رود.

شیخ دعموش در ادامه اظهار امیدواری کرد که ارتباط ها و مشورت های جاری موجب باز شدن گره ها برای تشکیل دولت شود و راه حل های ایجاد شود که در سایه آن دولتی جدید تشکیل شود که بتواند خواسته های مردم و نه خواسته آمریکا را برآورده سازد.

وی تاکید کرد: حزب الله دولتی پاک و مقتدر می خواهد که بتواند نیازهای مردم را برآورده ساخته و مورد اعتماد مردم باشد و بتواند اصلاحات مطلوب برای کشور را ایجاد کند و با فساد و مفسدان مبارزه کند و اموال به تاراج رفته را از مفسدان بازپس بگیرد و دستاوردهای مقاومت را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha