جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه‌های نماز جمعه تشکیل دولت جدید را محور سخنان خود قرار داده و خواستار همکاری تمامی طرف های سیاسی در روند تشکیل دولت و خروج کشور از بحران شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه با تأکید بر تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید، گفتند: لبنانی ها امروز فرصت مناسبی برای تشکیل دولتی منسجم و توانا در نجات کشور دارند.

سید فضل الله: همه لبنانی ها در نجات این کشور مسئول هستند

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه گفت: اظهارات اخیر برخی از سیاستمداران نشان دهده شدّت اختلاف میان آن هاست، این در حالی است که باید برای نجات کشور از دریای بحران ها تلاش کرده و با هم همکاری داشته باشند و آنچه بر شدّت بحران می افزاید این است که به آنچه رخ می دهد بُعد طایفه ای می دهند.

وی افزود: ما سیاستمداران را به بازگشت به گفتگو و نجات کشور از وضعیت هرج و مرج و پیامد های آن در سطح اقتصادی و امنیتی دعوت می کنیم و تأکید می کنیم که بازی با توازن طایفه ای یا مذهبی یا دور کردن گروه یا طایفه به مصلحت کشور نیست.

امام جمعه بیروت با بیان اینکه نجات این کشور به عهده تمامی لبنانی هاست و نباید منتظر بود که کسی از بیرون بیاید و آن را نجات بدهد، گفت: طرف بیگانه برای تحقق منافع شخصی خود وارد عمل می شود.

شیخ دعموش: وضعیت کشور هیچگونه تأخیر و مانع تراشی برای تشکیل دولت را تحمل نمی کند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: وضعیت اجتماعی، معیشتی و مالی لبنان روز به روز بدتر می شود و دیگر تحمل هرگونه تأخیر یا مانع تراشی برای تشکیل دولت را ندارد.

وی افزود: حل بحران های کنونی و انجام اصلاحات بدون وجود دولتی کارآمد و توانا در نجات کشور، امکان پذیر نیست، لذا طرف های سیاسی دلسوز باید روند تشکیل دولت جدید را تسهیل بخشند و با نخست وزیر جدید همکاری داشته باشند تا بتواند کشور را از بحران هایی که از آن رنج می برد، نجات دهد.

عضو ارشد حزب الله با بیان اینکه لبنانی ها امروز فرصت مناسبی برای تشکیل دولتی منسجم و توانا در نجات کشور دارند، گفت: درست نیست که با هدف قرار دادن نخست وزیر و بر هم زدن اوضاع این فرصت از دست برود؛ چرا که کشور را به هرج و مرج و آشوب می کشاند و بر بحران های اجتماعی و اقتصادی می افزاید.

شیخ یاسین: تشکیل دولت نجات تنها خواسته شرایط کنونی است

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه کشور لبنان در شرایط بسیار حساسی به سر می برد، گفت: تسریع در تشکیل دولت نجات، یک خواسته ضروری در شرایط کنونی است و این وضعیت حساس تحمل هرگونه بازی با کشور در جهت منافع شخصی را ندارد.

وی توجه مسئولین ذیربط را به حوادثی که در مرز های فلسطین اشغالی رخ می دهد، جلب کرد و گفت: رژیم اشغالگر از طریق ریختن زباله ها دریا را آلوده می کند.

شیخ یاسین سازمان ملل متحد را به منع رژیم اسرائیل دعوت کرد و خواستار کاشتن درختان در امتداد مرز های فلسطین اشغالی شد.

رئیس نشست علمای صور به "عطاءالله حنا" اسقف مقاومت دورود فرستاد و برای وی طلب شفای عاجل کرد و گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسقف قدس، بیانگر این است که رژیم مخالف تمامی انسان های آزاده منطقه و جهان است.

شیخ حبلی: موضع دارالفتوای لبنان در اجرای سیاست های جریان الازرق تعجب آور است

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: یک گروه سیاسی که از خروج از قدرت متضرر شده، می خواهد اهل سنت را به سمت آشوب و هرج و مرج در خیابان در جهت برنامه های سیاسی خود سوق دهد.

وی افزود: این گروه که مسئول اوضاع اسف بار اقتصادی و معیشتی لبنان است، امروز در تشکیل دولت جدید لبنان مانع تراشی می کند و باعث می شود که اهل سنت به عنوان مانعی بر سر تشکیل دولت معرفی شود.

شیخ حبلی از موضع گیری دارالفتوای لبنان که سیاست های جریان الازرق را اجرا می کند، ابراز تعجب کرد و گفت: دار الفتوا از نقش و موقعیت خود به عنوان مرجع اهل سنت دور شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha