جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به اوضاع یمن پرداختند و گفتند: ما از کشورهای جهان می خواهیم برای آتش بس، برداشتن محاصره از ملت یمن و تعیین موعدی نزدیک برای اجرای مذاکرات تلاش کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به اوضاع یمن پرداختند و گفتند: ما از کشورهای جهان می خواهیم برای آتش بس، برداشتن محاصره از ملت یمن و تعیین موعدی نزدیک برای اجرای مذاکرات تلاش کنند.

سید فضل الله: کشورهای جهان برای آتش بس و رفع محاصره یمن تلاش کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت: اوضاع انسانی یمن همچنان اسف بار است.

وی ادامه داد: ما از کشور های جهان می خواهیم که برای انجام اقدامات جدی در جهت آتش بس، برداشتن محاصره از ملت یمن و تعیین موعدی نزدیک برای اجرای مذاکرات که تنها راه برای رسیدن به راه حل سیاسی است، تلاش کنند.

سید فضل الله اشاره کرد: امیداوریم که فاجعه انسانی یمن که با کشته شدن بیش از 85 هزار کودک به اوج خود رسید، به پایان برسد.

وی با بیان اینکه باید به مانورهای سیاسی که برخی کشور های منطقه ای برای استمرار این فاجعه  انجام می دهند، هشدار داد، گفت: این مانورها ریشه هرج و مرج در تمامی جهان است و ملت یمن همچنان با گوشت، خون، استقرار و سرنوشت خود هزینه آن را می پردازد.

شیخ قبلان: تجاوز به یمن باید متوقف شود

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: ما در هفته نبی اکرم(ص) و هفته وحدت اسلامی از وحدت، کرامت جهانی و برادری میان بشریت سخن می گوییم.

وی خطاب به مسلمانان گفت: از دشمن، آزار و اذیت و تجاوز به یکدیگر به ویژه ملت یمن را متوقف سازید. دیگر این همه خونریزی، تفرقه، ویرانی کشور ها، توطئه، سازش و سرسپردگی کافی است.

شیخ قبلان لبنانی ها را در هفته پیامبر اکرم(ص) به برادری و مشارکت در تشکیل دولت وحدت ملی و دوری از کینه، فریب و انتقام جویی دعوت کرد.

شیخ خطیب: اقتدا به سیره پیامبر اکرم(ص) راه نجات در دنیا و آخرت است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) را تبریک گفت و اقتدا به سیره آن حضرت و مناقب ایشان را راه نجات در دنیا و آخرت دانست.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص)، معلم انسانیت است و حرکت در مسیر ایشان، تنها راه رهایی امت ها و ملت ها از بحران ها و مشکلات است؛ به ویژه که حضرت محمد(ص) پایه گذار امتی بودند که امر به معروف و نهی از منکر می کند.

شیخ خطیب تصریح کرد: لبنان تنها با تکیه بر معادله مقاومت، ارتش و ملت از تروریسم صهیونیستی و تکفیری در امان خواهد ماند.

وی اشاره کرد: تأخیر در تشکیل دولت جدید، کشور را خسارت های اقتصادی مواجه می کند که هزینه آن به عهده مردم است.

شیخ حمود: چالش بزرگ امت ما، عقب ماندگی در تمامی سطوح است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه گفت: بدون شک بزرگترین چالش امت ما عقب ماندگی در تمامی سطوح است.

وی ادامه داد: عقب ماندگی سیاسی به این صورت است که رژیم ستمکار دیکتاتور بر امت حکومت می کند و جوامع از پاشیده است. عقب ماندگی اقتصادی: گروهی از حکام با ثروت نفت انتقام جویی می کنند و صاحبان حقوق را از آن محروم کرده و به غرب وابستگی اقتصادی دارند.

شیخ حمود افزود: امت ما در همه چیز نیازمند غرب است و نمی تواند نیاز های اساسی کشور خود را تولید کند. عقب ماندگی فرهنگی: از هر تغییری که در غرب صورت می گیرد، تأثیر می پذیریم حتی اگر بد باشد.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت اشاره کرد: کسی که به این امتی که با عقب ماندگی های مختلف همراه است، نگاه می کند این سؤال را می پرسد که آیا دلیل این عقب ماندگی دین است یا پیامبر یا چه چیزی؟

وی ادامه داد: آن فرد در بررسی سطحی خود می تواند چنین نتیجه ای بگیرد، امّا این مسئله درست نیست، بلکه امت ما به این خاطر عقب مانده است که آموزه های اسلام را رها کرد و گویی بعثت پیامبر را یک حادثه ی تاریخ قلمداد کرد.

شیخ حمود تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) از بسیاری از اموری که امت ما امروز از آن رنج می برد خبر داده و حتی راه درمان آن را نیز بیان کرده، امت از آن استفاده نمی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha