سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به پیروزی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل اشاره کردند و گفتند: این پیروزی موجب تقویت وحدت محور مقاومت شد و این بهترین پاسخ به عادی سازی روابط برخی کشور های عربی و اسلامی با رژیم اسرائیل بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»  خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به پیروزی مقاومت در برابر اسرائیل اشاره کردند و گفتند: این پیروزی موجب تقویت وحدت محور مقاومت شد و آن بهترین پاسخ به عادی سازی روابط برخی کشور های عربی و اسلامی با رژیم اسرائیل بود.

 

سید فضل الله: مقاومت فلسطین، اسرائیل را مجبور به پذیرش آتش بس کرد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت اشاره کرد: غزه علی رغم تمامی فشار ها و محاصره ای که در معرض آن قرار دارد، توانست در برابر حملات دشمن صهیونیستی بایستد و آن را مجبور به پذیرش آتش بس کند که این مسئله منجر به ایجاد بحران سیاسی در میان مسئولین رژیم و استعفای وزیر جنگ آن شد.

وی اشاره کرد: امیدواریم آتش بسی که پیش تر در خصوص یمن اعلام شده به صورت جدّی برقرار شود و به پایان فاجعه قرن و رنج های مردم این کشور منجر شود؛ چرا که مردم به خاطر کمبود آب، غذا و دارو می میرند.

سید فضل الله افزود: نباید این آتش بس فرصتی برای آمادگی برای حمله ای شدیدتر از گذشته و دستاورد های سیاسی یا عبور از بحران های منطقه ای و بین المللی باشد.

امام جمعه بیروت به سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: ما در این روز ها نیازمند مفاهیمی هم چون محبت، مهربانی، گسترش روابط دینی، مذهبی، سیاسی و ملی در مقابله با زبان کینه، دشمنی و تفرقه هستیم.

 

شیخ یاسین: پیروزی مقاومت بهترین پاسخ به عادی سازی روابط با اسرائیل بود

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در نماز جمعه پیروزی مقاومت فلسطین در غزه را به محور مقاومت و ملت فلسطین تبریک گفت و اشاره کرد: این پیروزی موجب تقویت وحدت محور مقاومت شد و آن بهترین پاسخ به عادی سازی روابط برخی کشور های عربی و اسلامی با رژیم اسرائیل بود.

وی افزود: این پیروزی "قرار داد قرن" را در آستانه نابودی قرار داد.

شیخ یاسین خواستار حمایت از ملت یمن با تمام امکانات موجود شد و گفت: مردم یمن با بحران گرسنگی مواجه هستند و اراده خود را در مقابله با متجاوزان سعودی از دست نداده اند.

وی از نهاد های بین المللی خواست سکوت خود را در قبال جنایت های صهیونیستی آمریکایی بشکنند و به وظایف خود عمل کنند.

 

شیخ دعموش: اسرائیل در تجاوز خود به غزه شکست خورد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: محور آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی محور ناکامی، ناتوانتی و شکست گسترده در تمامی منطقه است و این محور از شکستی به شکست دیگر منتقل می شود که آخرین آن حوادث ساحل غربی یمن بود.

وی افزود: تجاوز سعودی آمریکایی به یمن به هیچ یک از اهداف آنان دست نیافت و در ساحل غربی و الحدیده با شکست بزرگی مواجه شده و مجبور به اعلام توقف حمله به الحدیده شد.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: اسرائیل در تجاوز اخیر خود به غزه شکست خورد و پیامد های این شکست همچنان با استعفای وزیر جنگ رژیم اسرائیل ادامه دارد.

وی افزود: مقاومت در عملیات اخیر قدرت، امکانات و توانایی های خود را به نمایش گذاشت و نشان داد که اسرائیل در تحقق دستاورد های میدانی و سیاسی ناتوان است.

شیخ حمود: نباید در برابر اقدامات رژیم اسرائیل و محاصره علیه غزه تسلیم شد

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی که دارای ابعاد مختلف بود، در واقع یک پیروزی نظامی، سیاسی، تمدنی، دینی و قومی است.

وی اشاره کرد: مهم ترین مسئله ای که اخیراً رخ داد این بود که نیرو های مقاومت با هم متحد بوده و از یک اتاق عملیات حملات را اداره می کردند.

شیخ حمود ضمن ابراز امیدواری از آگاهی همگی از اهمیت وحدت، همکاری و تکامل، بر ضرورت آمادگی همیشگی و عدم تسلیم در برابر اقدامات رژیم اسرائیل و محاصره جنایتکارانه علیه غزه تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha