پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران را در جهت منافع هر دو کشور دانست و اقدام جنگنده های آمریکا در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  تجمع علمای مسلمان لبنان سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران را در جهت منافع هر دو کشور دانست و اقدام جنگنده های آمریکا در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی محکوم کرد.

 تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای گفت: در چنین روز هایی در سال ۲۰۱۷ نبرد آزادسازی منطقه الجرود به حضور گروهک های تکفیری تروریستی در مرزهای سوریه کاملاً پایان داد و لبنان از یک تهدید بنیادین رهایی یافت. این تهدید می توانست در عمق کشور نفوذ کرده و آن را نابود کرده و همزیستی مشترک که اصل اساسی در کشور لبنان به شمار می رود را از بین می برد.

این تجمع افزود: در ۲۱ ژوئه ۲۰۱۷ لبنان ثابت کرده که قدرتمند است و می تواند از خود در برابر طرح های خارجی و توطئه های بین المللی حمایت کند و همچنین ثابت کرد که معادله سه گانه "ارتش، ملت و مقاومت" تنها معادله ای است که از لبنان حمایت کرده و در آینده حمایت خواهد کرد و خروج از این معادله لبنان را تضعف کرده و آن را طعمه بیگانگان به ویژه رژیم صهیونیستی قرار می دهد.

تجمع علمای مسلمان سالروز نبرد الجرود را به فرماندهان و مجاهدین مقاومت، ارتش و رئیس جمهور لبنان تبریک گفت و بر تمسک و تلاش برای آزادی کامل خاک لبنان در تلال کفرشوبا و مزارع شعبا و بخش شمالی روستای الغجر از دست رژیم اشغالگر تأکید کرد و اشاره کرد: ما به حقوق کامل خود در مرزهای آبی با فلسطین اشغالی پایبند هستیم.

علمای لبنان در بخش دیگر بیانه حمله رژیم صهیونیستی و بمباران موشکی محله های جنوب دمشق را که منجر به مجروح شدن سربازان سوریه ای شد، محکوم کرد و مبارزه قهرمانانه ارتش سوریه را ستود و رهبران سوریه را به انجام اقدامات بازدارنده در برابر این حملات مکرر دعوت کرد و از آن خواست پایگاه های حساس نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر را مورد هدف قرار دهد.

تجمع علمای مسلمان از سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد  و آن را در جهت منافع هر دو کشور و عبور از تحریم های آمریکا علیه ایران دانست.

تجمع علما با بیان اینکه عراق اقدام جرئتمندانه ای در گشایش راه گفتگو با دولت سوریه و ایران برای منافع هر دو ملت و کشور صورت داده است، لبنان را به  پیمودن همین مسیر برای عبور از تحریم های جنایتکارانه آمریکا و مهیا کردن نیازهای مردم لبنان که از محاصره آمریکا رنج می برند، دعوت کرد.

تجمع علمای مسلمان در بخش دیگر بیانیه خود مزاحمت جنگنده های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا بر نقض قوانین المللی و به خطر انداختن جان شهروندان و بی گناهان اصرار دارد که آخرین آن تهدید زندگی مسافران هواپیمای ایرانی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha