جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام عباسی

حوزه/ مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان گفت: مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیماهای مسافربری ایرانی، به‌ خاطر ترس و وحشت آمریکا از موقعیت و دست برتر جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین پیروزی ایران در جبهه مقابله با غرب است.

حجت‌الاسلام علی‌محمد عباسی، رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار کرد: زیاده‌خواهی‌های آمریکا در طول ۶۰ سال اخیر بسیار بارز و ملموس است و با تأملی بر دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و  سال ۱۳۳۲ مشاهده می‌کنیم که دست‌اندازی‌هایی که به اوضاع داخلی کشور داشت و سپس با یک کودتا باعث شدند رژیم پهلوی بر کشور مسلط شود.

وی با بیان اینکه آمریکا جنایات بسیاری در حق مردم کشور مرتکب شد، ادامه داد: همه این‌ها ناشی از  زیاده‌خواهی‌ها است و باید توجه کرد که استعمار شاخصه برجسته آمریکا است.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز جنایات دیگری در حق ملت ایران و ملل مظلوم منطقه شد؛ حمایت از رژیم بعثی عراق، ورود مستقیم در جنگ ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران اسلامی در خلیج فارس،  اعمال تحریم‌های ظالمانه و حمایت از تروریسم‌ها و منافقین، لذا جنایات آمریکا الی ماشاء الله برای مردم ملموس است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا خود را سرکرده جهان معرفی می‌کند، افزود: به وجود آوردن طالبان، القاعده و داعش و جنایاتی که هم‌اکنون در سوریه رخ می‌دهد؛ دخالت در اوضاع داخلی کشورهایی مانند عراق و سوریه و حضور غیرقانونی در این کشورها برای دنبال کردن منافع خود از جمله تسخیر چاه‌های نفت از دیگر جنایات آمریکاست.

 مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان گفت: امروز هواپیمای ما را براساس همان زیاده‌خواهی تهدید می‌کند و امنیت عمومی هواپیمای مسافربری را خطر ‌انداخت و قصدشان همان اتفاقی که برای هواپیمای روسی افتاد، بود.

ترور سال ۶۷ برایمان تداعی شد

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اینچنین اقدامات برای نخستین بار نیست که از آمریکا سر می‌زند؛ در حقیقت آمریکایی‌ها یک راهبرد  دارند مبنی بر اینکه وقتی زورمان به دیپلماسی و قدرت نظامی یک کشور نرسید،‌ برای مردم عادی آن کشور رجز بخوانیم و آنها را بترسانیم.

حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: پیروزی‌های بزرگ محور مقاومت با محوریت ایران در سوریه و عراق آمریکا را به ستوه آورده و این سیاست آمریکاست که وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

وی اضافه کرد: مهم‌ترین ‌ترور کور آمریکایی‌ها به سال ۶۷ بازمی‌گردد؛ زمانی که هواپیمای ایرباس ۳۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ با شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز در آمد و تنها ۱۰ دقیقه پس از پرواز، در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز خلیج ‌فارس موردحمله ناو آمریکایی وینسنس قرار گرفت و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

 مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان گفت: در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز حضور داشتند که جان خود را از دست دادند.

وی تأکید کرد: اما این حمله به چه دلیلی انجام شد؟ مهرماه سال ۱۳۶۶ زمانی که ناوگان آمریکایی، ناو گروه ایرانی را مورد حمله قرار داده بودند، یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی موفق به ساقط کردن یک فروند بالگرد «سوپرکبرا» آمریکایی شدند و این شد دلیلی بر حمله به مسافران بی‌دفاع هواپیمای مسافربری؛ زیرا این سیاست آمریکاست؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی و بی‌دفاع را بترسان!

وی با تأکید بر اینکه جنایت آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند، اظهار کرد: باید در برابر این زیاده‌خواهی‌ها ایستاد و مقاومت کرد هم در برخوردهای دیپلماتیک و هم غیردیپلماتیک؛ پیشروی برخی از زیاده‌خواهان تکیه و اعتماد کردن به آمریکا است که در مسائل گوناگون سیاسی بعضا به آمریکا و دیپلمات‌های آن یا لبخند آنها اعتماد کردیم.

باید در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرد

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: بنابراین باید در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرد؛ آمریکا زبانی جز زبان زور متوجه نمی‌شود، اگر در برابر آن بایستیم از اقدامات بعدی‌اش جلوگیری کرده‌ایم اما اگر عقب‌نشینی کنیم شاهد اقدامات ظالمانه دیگر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب فرمودند: ما انتقام سخت خواهیم گرفت و دوباره تأکید کردند: شهادت حاج قاسم را هیچ‌وقت فراموش نخواهیم کرد؛ قد علم کردن در برابر زیاده‌خواهی مستکبر است و همه ما باید اینچنین برخورد کنیم.

 مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان گفت: به اشتباه انداختن پدافند هوایی سوریه در ‌تشخیص هواپیمای مسافری به عنوان هدف متخاصم و نهایتا شلیک به هواپیما هدف شوم دیگری است که آمریکا از این اقدام مدنظر داشت.

وی اضافه کرد: این بسیار مهم است که مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیماهای مسافربری ایرانی، به‌ خاطر ترس و وحشت آمریکا از موقعیت و دست برتر جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین پیروزی ایران در جبهه مقابله با غرب است.

آمریکا از سر استیصال دست به ترور می‌زند

حجت‌الاسلام عباسی ابراز کرد: به اذعان کارشناسان، تحلیلگران، برخی مقامات و همچنین اندیشکده‌های خارجی، سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است؛ تحریم‌ها نتیجه نداده و جمهوری اسلامی ایران وارد تعاملات تجاری و اقتصادی با ونزوئلا، چین، عراق و برخی کشورها شده و بر انتقام راهبردی و اقدام متقابل و خون‌خواهی شهید سلیمانی تأکید می‌کند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در ادامه اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه خود علیه ملت ایران، این‌بار از طریق جنگنده‌های خود برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی مزاحمت ایجاد کرد تا با ایجاد رعب و وحشت، جمهوری اسلامی را به تعدیل سیاست‌های راهبردی خود مجبور کنند؛ در حالی که تهدید هواپیمای مسافربری ایران، سند درماندگی آمریکاست نه اقدامی برای فشار بر ایران!

وی خاطرنشان کرد: پر واضح است که اقدام ناجوانمردانه و ‌تروریستی آمریکایی‌ها علیه هواپیمای مسافربری که مسافران آن مردم عادی بوده‌اند، از سر استیصال و درماندگی و به بن‌بست رسیدن سیاست فشار حداکثری در قبال جمهوری اسلامی است.

 مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان افزود: آنچه در این ماجرا انتظار می‌رود این است که مقامات کشورمان ضمن اقدامات دیپلماتیک و تعقیب حقوقی، تعرض جنگنده‌های آمریکایی را بی‌پاسخ نگذارند و در ادامه «انتقام راهبردی» اقدام متقابل نه علیه مسافران عادی، بلکه علیه نظامیان تروریست آمریکایی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha