چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی ، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی کاملا ضعف آمریکایی ها را نشان داد و ما از وزارت امور خارجه مطالبه داریم که این مسئله را پیگیری کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه امروز بخش مرکزی یزد با تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام شهادت امام باقر (ع) اظهار داشت: حال که به خاطر کرونا نمی توانیم مجالس پر رونقی را برگزار کنیم، موظفیم در راستای سلامت جامعه، اجتماعات را کنترل شده برگزار کنیم و در این راستا توصیه می شود عزیزان از توسل به درگاه اهل بیت غافل نشوند.

وی توصیه کرد: مجالس خانگی را  با همان اعضای خانواده و با رعایت مسائل و موازین بهداشت وسلامت ترتیب دهید؛ مجلس خانگی را از دست ندهید، زیرا این توسلات و توجهات موجب نجات انسان هاست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ابراز کرد: اگر کشور ما با این همه سختی ها و ناملایمت ها امروز روی پای خودش عزتمندانه و مقتدرانه  ایستاده است، باید دانست که ریشه آن عنایت حضرات معصومین به لطف خداوند به مردم و کشور است.

حجت لااسلام والمسلمین مدرسی با یادآوری روز عرفه گفت: روز عرفه از لحاظ فضیلتی جایگاه ویژه ای دارد، دعاهایی در این روز ذکر شده خصوصا دعایی از امام حسین (ع) و امام سجاد (ع)؛ حال که  نمی توانیم برنامه های سال های قبل را داشته باشیم، اما  باید با رعایت موازین بهداشتی از فضای روز عرفه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در آستانه پنجم مرداد و سالروز تشکیل اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امر مبارک امام در سال 58 هستیم؛ نماز های جمعه و ائمه جمعه در سراسر کشور در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تا به امروز تاثیر فراوانی را بر جامعه از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی داشته اند.

خطیب جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: امام هشتم در بیان فلسفه نماز جمعه می فرمایند«می دانید چرا خطبه را برای نماز جمعه در نظر گرفته اند؟ چون در روز جمعه مردم باید در یک اجتماع بزرگی حضور پیدا کنند و خدای متعال اراده کرده است تا حاکم اسلامی و کسانی که از طرف حاکم اسلامی منصوب به اقامه این نماز هستند مردم را به وعظ و خطابه دعوت کنند و موعظه کنند و آن ها را به سوی واجبات رغبت بدهند و از محرمات بترساند و برای آن ها زمینه سازی کنند تا مصالح دین و دنیای خود را تشخیص بدهند».

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: خطیب جمعه وظیفه دارد تا مردم را  از آنچه که در این عالم اتفاق می افتد آگاهی ببخشد و نسبت به  حوادثی که در این عالم اتفاق می افتند، آگاه کند. امام جمعه وظیفه دارد آنچه که برای مردم سودبخش است  و آنچه که می تواند جلوی ضرر آنان را بگیرد متذکر شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: از اول انقلاب تا کنون نهادنماز جمعه این وظیفه را انجام داده است، کمتر یا بیشتر، به هر حال این وظیفه ای بوده است که انجام گرفته و امیدواریم خداوند توفیق بیش از پیش انجام وظیفه را به همه ما عنایت بفرماید.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با ابراز تأسف از حادثه شب گذشته برای هواپیمایی مسافربری ایرانی گفت: متأسفانه شب گذشته جریان تهاجمی نسبت به هواپیمای مسافربری ماهان توسط دو هواپیمای جنگی آمریکا صورت گرفت.

وی افزود: در هواپیمای ایرانی تعداد زیادی زن و کودک بی دفاع حضور داشته اند. این جریان که قطعا مربوط به آمریکایی ها به دست خودشان یا اسرائیلی هاست، کاملا ضعف آمریکا را نشان می دهد که به یک سری زن و کودک بی پناه و انسان های بی گناه تهاجم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ابراز کرد: این حرکت تداعی کننده حمله ای است که در پایان جنگ تحمیلی از طریق ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران صورت گرفت. این ها هدفشان  ناامنی منطقه است و می خواهند زمین و دریا و هوا و فضا نا امن باشد تا بتوانند به مقاصد خود برسند و در واقع ایجاد نا امنی از اهداف پلید آمریکایی ها و شیطان صفتان در منطقه است.

وی تصریح کرد: همه دولت ها و ملت ها باید یکی از خواسته ای اساسی خود را خروج آمریکایی ها از منطقه قرار دهند، چرا که نان آمریکا و منافعش در ایجاد نا امنی برای منطقه است و همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند «آمریکایی ها نمی توانند برای ما امنیت ایجاد کنند و خودمان هستیم که باید امنیت ایجاد کنیم».

امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد: همه جامعه ایرانی این نکته را مطالبه داریم که وزارت امور خارجه باید پیگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بیان کرد: بلافاصله رژیم اشغالگر قدس پس از این اتفاق اعلام می کند که ما نبودیم، این حاکی از قدرت ایران و وحشت آن ها نسبت به این اقتدار است.

وی افزود: ما سپاسگزاریم از مقام معظم رهبری، سپاه پاسدارن ، وزارت دفاع و کسانی که در ایجاد قدرت و قدرتمندی در جامعه ما تلاش فراوان کردند و جامعه را به این حد از قدرت رساندند که امروز اسرائیلی ها جرئت نکنند و این افراد پلید و منحوس نتوانند بر زبان جاری کنند که ما بودیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری هفته ازدواج، اظهار داشت: مسئولین ارشد استان از ازدواج جوانان اعلام حمایت کردند که علاوه بر وام هایی که دولت قرار است برای تسهیل ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: از مدیران دستگاه های دولتی در استان یزد می خواهم گاهی از اتاق های مدیریتی بیرون آمده و در راهروهای اداره قدم بزنند و از مردمی که آنجا هستند سئوال کنند شما مشکلت چیست و چرا آمده ای؟ برای بار چندم است آمده ای؟ و وضعیت کارمندان را پیکیری کنند که دنبال کار مردم باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ابراز کرد: مدیر باید از اتاق مدیریت بیرون آمده و در محیط  اداره باشد و مردم به او دسترسی داشته باشند.

وی تصریح با بیان این که دستگاه قضایی در راستای اجرای حقوق عامه کار خود را آغاز کرده و تلاش می کند، گفت: اگر حکمی می خواهد اجرا شود باید اطلاع رسانی صورت گیرد و دستگاه قضایی باید به گونه ای  اطلاع رسانی کنند که جای شهید با خائن عوض نشود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha